Call for papers number 29

2024-04-10

Call for Papers: Media Literacy from the Perspective of Local Communication

adComunica. Scientific Journal of Strategies, Trends, and Innovation in Communication calls for paper submissions for the Report and Tribune sections: research and profession of its 29th issue, scheduled for January 2025, which will address the theme of Media Literacy from the Perspective of Local Communication. The deadline for the submission of final texts ends on November 24, 2024.

The proposed texts must follow the publication norms outlined in this journal.

adComunica is an international scientific journal, whose objective is the study and analysis of the current panorama of communication, in a broad sense, focusing each issue on a monographic theme, specifically in the Report section. It is currently included in the indexes and catalogues ESCI (Emerging Sources Citation Index, Clarivate Analytics), which it joined in 2016, as well as in ERIH PLUS, ISOC (SCI/CINDOC), MIAR, ICE, RESH, Dialnet Metrics, Latindex, and Dulcinea, and since 2019, it has been awarded the Seal of Quality from the Spanish Foundation for Science and Technology (FECYT).

Coordinators: Carmen Marta-Lazo (University of Zaragoza) and Agustín García Matilla (University of Valladolid).

Call for papers número 28

2023-03-31

Call for papers: Inteligencia Artificial y Comunicación

adComunica. Revista científica de estrategias, tendencias e innovación en comunicación convoca una llamada de artículos para las secciones Informe y Tribuna: investigación y profesión de su número 28, previsto para julio de 2024, que abordará la temática Inteligencia Artificial y Comunicación. El plazo para el envío de los textos definitivos termina el 15 de abril de 2024

Los textos propuestos deben seguir las normas de publicación reflejadas en esta revista.

adComunica es una revista científica, de carácter internacional, cuyo objetivo es el estudio y análisis del panorama actual de la comunicación, en un sentido amplio, poniendo el foco en cada número en un tema monográfico, concretamente en la sección Informe. Actualmente está incluida en los índices y catálogos ESCI (Emerging Sources Citation Index, Clarivate Analytics), al que ha sido incorporado en 2016, así como en ERIH PLUS, ISOC (SCI/CINDOC), MIAR, ICE, RESH, Dialnet Metrics, Latindex o Dulcinea, además de disponer desde 2019 del Sello de Calidad de la Fundación Española de Ciencia y Tecnología (FECYT).

Coordinadores: Carlos Arcila Calderón (Universidad de Salamanca) y Patricia Sánchez-Holgado (Universidad de Salamanca)

Call for papers número 27

2023-02-13

Call for papers: Brand, territory and sport on the 2030 horizon

adComunica. Revista científica de estrategias, tendencias e innovación en comunicación calls for articles for the sections Report and Tribuna: research and profession of its number 27, planned for January 2024, which will address the theme of Brand, Territory and Sport by 2030. The deadline for the submission of the final texts ends on 20 November 2023.

Número 27

Marca, territorio y deporte en el horizonte 2030

Published: 2024-01-01

View All Issues