Call for papers número 30

2024-12-18

Call for papers: Desórdenes comunicativos, desinformación y género en la esfera digital

adComunica. Revista científica de estrategias, tendencias e innovación en comunicación convoca una llamada de artículos para las secciones Informe y Tribuna: investigación y profesión de su número 30, previsto para julio de 2025, que abordará la temática Desórdenes comunicativos, desinformación y género en la esfera digital. El plazo para el envío de los textos definitivos termina el 15 de abril de 2025

Call for papers number 29

2024-04-10

Call for Papers: Media Literacy from the Perspective of Local Communication

adComunica. Scientific Journal of Strategies, Trends, and Innovation in Communication calls for paper submissions for the Report and Tribune sections: research and profession of its 29th issue, scheduled for January 2025, which will address the theme of Media Literacy from the Perspective of Local Communication. The deadline for the submission of final texts ends on November 24, 2024.

The proposed texts must follow the publication norms outlined in this journal.

adComunica is an international scientific journal, whose objective is the study and analysis of the current panorama of communication, in a broad sense, focusing each issue on a monographic theme, specifically in the Report section. It is currently included in the indexes and catalogues ESCI (Emerging Sources Citation Index, Clarivate Analytics), which it joined in 2016, as well as in ERIH PLUS, ISOC (SCI/CINDOC), MIAR, ICE, RESH, Dialnet Metrics, Latindex, and Dulcinea, and since 2019, it has been awarded the Seal of Quality from the Spanish Foundation for Science and Technology (FECYT).

Coordinators: Carmen Marta-Lazo (University of Zaragoza) and Agustín García Matilla (University of Valladolid).

Call for papers número 28

2023-03-31

Call for papers: Inteligencia Artificial y Comunicación

adComunica. Revista científica de estrategias, tendencias e innovación en comunicación convoca una llamada de artículos para las secciones Informe y Tribuna: investigación y profesión de su número 28, previsto para julio de 2024, que abordará la temática Inteligencia Artificial y Comunicación. El plazo para el envío de los textos definitivos termina el 15 de abril de 2024

Los textos propuestos deben seguir las normas de publicación reflejadas en esta revista.

adComunica es una revista científica, de carácter internacional, cuyo objetivo es el estudio y análisis del panorama actual de la comunicación, en un sentido amplio, poniendo el foco en cada número en un tema monográfico, concretamente en la sección Informe. Actualmente está incluida en los índices y catálogos ESCI (Emerging Sources Citation Index, Clarivate Analytics), al que ha sido incorporado en 2016, así como en ERIH PLUS, ISOC (SCI/CINDOC), MIAR, ICE, RESH, Dialnet Metrics, Latindex o Dulcinea, además de disponer desde 2019 del Sello de Calidad de la Fundación Española de Ciencia y Tecnología (FECYT).

Coordinadores: Carlos Arcila Calderón (Universidad de Salamanca) y Patricia Sánchez-Holgado (Universidad de Salamanca)

Número 29

Published: 2025-01-31

Advertising literacy among children in Spain: Ethical considerations on persuasive communication

Paula Neira Placer, Beatriz Feijoó Fernández, Erika Fernández-Gómez, Adela López-Martínez

Development of media competencies for critical consumption of information in Communication and Journalism students in Latin America

Esteban Ismael Bordón, Mercedes de los Ángeles Nieva Agreda, Alejandro Saya, Gustavo Hernán Silvestre

119-144

View All Issues