La mirada feminista davant l'espill publicitari
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Resum
La publicitat nos és sols una pràctica econòmica, també és una pràctica semiòtica i ideològica i vehicula discursos i iconografía sexista, contribuïnt a distribuir en els mitjans de comunicació de masses, paradigmes discriminatoris segons el reglament de gènere socialment acceptat. Els missatges publicitaris requereixen així d´un anàlisi en profunditat que pose de manifest com la retòrica publicitària es basa en estereotips sexistes, a més de les implicacions ontològiques i socials que allò comporta. D´aquesta manera es fa necessària una reflexió sobre els aspectes com la tirania de la bellesa i la seua relació amb malalties com l´anorèxia, la cossificació i la intrumentalització de les dones com una mercaderia més, la fragmentació i la fetitxització del cos femení, la glamourització de la violència contra les dones, l´obsessió per la dona-nina i la dona cadàver, la hipersexualització de les models, l´ús de les adolescents en el mercat de la seducció, les relacions de poder masculí-femení que es vehiculen; però també les campanyes en positiu i les expressions artístiques d´aquelles que deconstrueixen i critiquen la publicitat sexista. El debat sobre l´àmbit publicitari des de la crítica feminista és imprescindible, ja que l´ús i l´abús dels mitjans, no comporta adquirir capacitat decodificadora. Obrint aquest debat pretenem contiribuir a una publicitat on l´estètica no oblide l´ètica.