La ciutat esdevé un complex cultural on es conjuguen sabers i experiències representats als seus carrers i places, però també a les seues dinàmiques, tradicions i narratives. Aplicar una mirada educativa cap a la ciutat implica repensar els imaginaris en torn als quals ens anem construint com a subjectes, i a partir dels quals articulem les nostres vides en societat. En aquest sentit aspectes com l’experiència, la quotidianitat o la participació van a marcar l’anàlisi dels processos educatius que en ella es produeixen.

Analitzar la relació entre educació i ciutat esdevé una formulació genèrica que engloba moltes altres concrecions com ara: barri i escola, carrers i ciutadania, festa i participació, discurs i transformació, entre altres, les quals es deriven de les realitats i problemàtiques concretes que es viuen i sobre les que s’actua. Aquestes respostes també s’articulen en torn a un discurs pedagògic que podem identificar a les seues dinàmiques, projectes i formes de relació. Les aportacions al monogràfic profunditzen en aquesta mirada educativa als processos de subjectivació i construcció col·lectiva que venen desenvolupant-se a les nostres ciutats.  

Mar Estrela Cerveró, Coord. Àgora

DOI: https://doi.org/10.6035/Kult-ur.2016.3.6

Publicades: 2016-11-30