Participació estudiantil comunitària

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Silvia Rosario Lopez de Maturana Luna

Resum

La formació en comunitat de les alumnes de Pedagogia en Educació Parvulària de la Universitat de la Serena, Xile, implica una participació permanent en els processos socioculturals que tenen lloc en les seues pràctiques, la qual cosa minva el risc de viure experiències escolaritzants i acomodatícies en la seua formació professional. Elles estudien de manera no lineal i tensen l’ordre programàtic de la classe amb l’emergència de l’esdevenir contingent de la comunitat urbanomarginal en què participen, procés del qual donaran compte al llarg dels seus quatre anys de formació universitària. A mesura que les alumnes descobreixen la comunitat, reconeixen les sinergies educatives que emergeixen en els espais i temps informals on es desenvolupa la vida comunitària. Generen, així, una recursivitat de transformació dels processos d’ensenyament i d’aprenentatge universitaris. 

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Com citar
Lopez de Maturana Luna, Silvia Rosario. 2016. “Participació Estudiantil comunitària”. Kult-ur 3 (6):89-104. https://doi.org/10.6035/Kult-ur.2016.3.6.3.
Secció
Àgora
Biografia de l'autor/a

Silvia Rosario Lopez de Maturana Luna, Universidad de La Serena. Chile

Profesora Asociada del Departamento de Educación de la Universidad de La Serena. Chile.

Dirección postal: Gabriela Mistral 4220. Dpto. A-21 La Serena. Chile