De viatge… captant desplaçaments corporis en una ciutat que educa

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

William Moreno Gómez
Maria Isabel Herrera Velásquez
Daniel Hincapié Bedoya
Santiago Marulanda Hoyos

Resum

El text presenta rivets del drama que viuen els xiquets, les xiquetes i adolescents (d’ara endavant XXA) de Medellín (Colòmbia). Presenta la gènesi i el sentit del viatge. Ho fa a través d’una metodologia de caràcter «derivà», la qual practica el grup de recerca Prácticas Corporales, Sociedad, Educación-Currículo (d’ara endavant PES) en les seues indagacions, especialment en els processos de formació investigadora que avança el seu planter des de fa ja set anys. Experiència investigadora i formativa que s’interessa per la ressignicació de les pràctiques ludocorporals (d’ara endavant LC) institucionalitzades i no institucionalitzades i el seu sentit en la con guració i la recon guració de l’enxarxat social de la ciutat. Finalment, documenta situacions socials, pràctiques de ciutat captades per la lent del viatjant; obturacions enmig de les quals es deixen llegir desplaçaments corporis que mostren accions lúdiques, recreatives i existencials dels dependents de la ciutat. Fugides que deixen veure la voluntat d’alguns habitants emblemàtics que escriuen la ciutat; experiències lc que sumen en la cinètica i el batec de l’energètica urbana d’una ciutat fragmentada, mobilitzada per cosmovisions i interessos diversos. La ciutat té so, olor, sabor i textura; salta, estima i copula, juga, somia, treballa, s’alimenta, balla: té motricitat. 

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Com citar
Moreno Gómez, William, Maria Isabel Herrera Velásquez, Daniel Hincapié Bedoya, and Santiago Marulanda Hoyos. 2016. “De viatge… Captant desplaçaments Corporis En Una Ciutat Que Educa”. Kult-ur 3 (6):61-88. https://doi.org/10.6035/Kult-ur.2016.3.6.2.
Secció
Àgora