Educació integral en la ciutat: processos de formació de territoris educatius en la experiència de Belo Horizonte, Mines Gerais, Brasil
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Resum
En aquest treball s’analitza la relació entre l’escola, el barri i la ciutat en el marc del Programa Escola Integrada (PEI), l’experiència d’Educació Integral de Belo Horizonte, Minas Gerais, Brasil. A partir d’una recerca etnogràfica que va involucrar un grup d’adolescents i educadors participants del programa, va ser possible comprendre que l’establiment de territoris educatius es relaciona fortament amb la connexió dels estudiants amb el barri, així com amb les relacions de poder inherents a la ciutat. Aquests elements, que constitueixen el fonament del territori educatiu, han permès el desenvolupament d’accions col·lectives a través de l’escola, amb la millora dels espais en la comunitat i han proporcionat un procés educatiu més pròxim a la vida quotidiana dels estudiants.
Descàrregues
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Tots els continguts de la revista kult-ur se distribueixen sota una llicència d'ús i distribució Creative Commons Atribució-Compartir Igual 4.0 Internacional (CC BY-SA 4.0), excepte indicació contrària. Pot consultar ací la versió informativa i el text legal de la llicència. La indicació de la llicència d'ús i distribució CC BY-SA 4.0 ha de constar expresament d'aquesta manera quan siga necessari.