Educació integral en la ciutat: processos de formació de territoris educatius en la experiència de Belo Horizonte, Mines Gerais, Brasil

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Paulo Felipe Lopes de Carvalho
Lúcia Helena Alvarez Leite

Resum

En aquest treball s’analitza la relació entre l’escola, el barri i la ciutat en el marc del Programa Escola Integrada (PEI), l’experiència d’Educació Integral de Belo Horizonte, Minas Gerais, Brasil. A partir d’una recerca etnogràfica que va involucrar un grup d’adolescents i educadors participants del programa, va ser possible comprendre que l’establiment de territoris educatius es relaciona fortament amb la connexió dels estudiants amb el barri, així com amb les relacions de poder inherents a la ciutat. Aquests elements, que constitueixen el fonament del territori educatiu, han permès el desenvolupament d’accions col·lectives a través de l’escola, amb la millora dels espais en la comunitat i han proporcionat un procés educatiu més pròxim a la vida quotidiana dels estudiants. 

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Com citar
Lopes de Carvalho, Paulo Felipe, and Lúcia Helena Alvarez Leite. 2016. “Educació Integral En La Ciutat: Processos De Formació De Territoris Educatius En La experiència De Belo Horizonte, Mines Gerais, Brasil”. Kult-ur 3 (6):129-50. https://doi.org/10.6035/Kult-ur.2016.3.6.5.
Secció
Àgora
Biografies de l'autor/a

Paulo Felipe Lopes de Carvalho, Universidade Federal de Minas Gerais. Faculdade de Educação Av. Antônio Carlos, 6627 - Pampulha - Belo Horizonte - MG CEP 31270-901 Tel: 55 31 975946187

Doutorando em educação. Faculdade de Educação-Universidade Federal de Minas Gerais.

Lúcia Helena Alvarez Leite, Universidade Federal de Minas Gerais. Faculdade de Educação. Av. Antônio Carlos, 6627 - Pampulha - Belo Horizonte - MG CEP 31270-901 Tel: 55 31 988992066

Professora adjunta. Faculdade de Educação-Universidade Federal de Minas Gerais.