La influència de l’escola i les cultures juvenils en la generació de l’ensenyament en valencià

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Xavier Sarrià i Batlle

Resum

La generació de valencians nascuda durant els anys setanta i principis dels vuitanta presenta característiques pròpies que la converteixen en un interessant objecte d’estudi. El nous contextos socials i culturals generats pel procés globalitzador així com el nou paradigma polític espanyol i valencià sorgit en la Transició democràtica significaren un escenari del tot inèdit en què destaca la fita històrica de la regularització de l'ensenyament en català assolida l’any 1983. Mitjançant la interrelació de disciplines i la contextualització dels antecedents, aquest article recull les idees centrals d’un estudi previ en què explorem les identitats i estratègies culturals d’aquesta generació en el procés de redreçament cultural al País Valencià. En aquest article sondegem com afectà la novetat històrica de l’ensenyament en català així com les noves cultures juvenils en la creació de la identitat així com en l’acció cultural d’aquesta generació.  

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Com citar
Sarrià i Batlle, Xavier. 2016. “La influència De l’escola I Les Cultures Juvenils En La Generació De l’ensenyament En Valencià”. Kult-ur 3 (6):151-70. https://doi.org/10.6035/Kult-ur.2016.3.6.6.
Secció
Àgora