La influència de l’escola i les cultures juvenils en la generació de l’ensenyament en valencià
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Resum
La generació de valencians nascuda durant els anys setanta i principis dels vuitanta presenta característiques pròpies que la converteixen en un interessant objecte d’estudi. El nous contextos socials i culturals generats pel procés globalitzador així com el nou paradigma polític espanyol i valencià sorgit en la Transició democràtica significaren un escenari del tot inèdit en què destaca la fita històrica de la regularització de l'ensenyament en català assolida l’any 1983. Mitjançant la interrelació de disciplines i la contextualització dels antecedents, aquest article recull les idees centrals d’un estudi previ en què explorem les identitats i estratègies culturals d’aquesta generació en el procés de redreçament cultural al País Valencià. En aquest article sondegem com afectà la novetat històrica de l’ensenyament en català així com les noves cultures juvenils en la creació de la identitat així com en l’acció cultural d’aquesta generació.
Descàrregues
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Tots els continguts de la revista kult-ur se distribueixen sota una llicència d'ús i distribució Creative Commons Atribució-Compartir Igual 4.0 Internacional (CC BY-SA 4.0), excepte indicació contrària. Pot consultar ací la versió informativa i el text legal de la llicència. La indicació de la llicència d'ús i distribució CC BY-SA 4.0 ha de constar expresament d'aquesta manera quan siga necessari.