Publishing industry for Spanish as a Foreign Language

Main Article Content

Luis Pablo Núñez

Abstract

This article describes the textbooks which are currently on the market for teaching Spanish as a foreign language to children : How many are there ? What are the main publishers? What ages are these textbooks aimed at ? What is the methodology used ? After making an overview of all the textbooks, three of them are analysed: SGEL's El mundo de Valentina (for children from 3 to 7 years old), Klett's ¡Vamos al circo! and ¡Vamos al cole! (for children from 6 to 10) and Trotamundos (useful for children over 10). The study also considers commercial aspects, such as prices, formats and (free or not) access to online platforms.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Pablo Núñez, L. (2022). Publishing industry for Spanish as a Foreign Language. Culture, Language and Representation, 28, 173–196. https://doi.org/10.6035/clr.6692
Section
ARTÍCULOS / ARTICLES

References

Beutelspacher, Begoña. 2006. ¡Vamos al cole! Stuttgart: Klett Sprachen.

Crespo Picó, Mila; García Pichardo, Noelia; Sajeta Souza, Miriam. 2020. El mundo de Valentina: Curso de español para niños. Madrid: SGEL.

Fernández López, María del Carmen, coord. 2015. La enseñanza del español como lengua extranjera a niños: contenidos básicos para la formación docente. Alcalá de Henares: Universidad de Alcalá, Servicio de Publicaciones.

Marín Arrese, Fernando; Morales Gálvez, Reyes. 1998, 2000. Barcelona: Edelsa

Palaoro, Cristina. 2002. ¡Vamos al circo! Stuttgart: Klett Sprachen.

Sáez Rivera, Daniel M. 2008. La lengua de las gramáticas y métodos de español como lengua extranjera en Europa (1640-1726). Tesis doctoral dirigida por José Luis Girón Alconchel (dir.). Madrid: Universidad Complutense de Madrid. En línea: https://eprints.ucm.es/id/eprint/7813/

Sáez Rivera, Daniel M. 2009. «Tres gramáticas olvidadas para enseñar español a italianos: Fabre (1626), Perles y Campos (1689) y Chirchmair (1709)». Cuadernos de Filología Italiana 16, pp. 81-105.

Sáez Rivera, Daniel M. 2015-2016. «Un manual olvidado de español para alemanes: Theoretisch-Praktische Lehre der Spanischen Sprache (Leipzig, 1806) de Manuel Pérez Ramajo». Ianua: Revista Philologica Romanica 15-16, pp. 59-87.

Sánchez Pérez, Aquilino. 1992. Historia de la enseñanza del español como lengua extranjera. Madrid: SGEL. Versión revisada por el autor en línea, https://www.um.es/lacell/miembros/asp/masterELE/histoele.pdf