El mercat editorial d'ELE per a xiquets: principals manuals
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Resum
Aquest text té com a objecte descriure quins manuals hi ha actualment al mercat per a l'ensenyament a nens d'espanyol com a nova llengua: quants n'hi ha? De quins editorials? Per a quines edats? Amb quina metodologia? Després de fer un balanç panoràmic, se n'analitzen amb detall tres: El món de Valentina de SGEL (per a nens de 3 a 7 anys), Anem al circ! i Anem a l'escola! de l'editorial Klett (per a nens de 6 a 10) i Rodamons d'Edelsa (interessant per a nens de 10 anys o més). L'estudi també considera altres aspectes de mercat o comercials, com ara preus, formats i accés a plataformes en línia.
Descàrregues
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
S'utilitza una llicència de drets d'autor CREATIVE COMMONS d'accés obert. Aquells autors les obres dels quals siguin publicades per aquesta revista, accepten els termes següents:
- a. Els autors conservaran els seus drets d'autor i garantiran a la revista el dret a publicar primer la seva obra, que estarà simultàniament subjecta a la Llicència de Reconeixement Creative Commons CC BY SA que permet a tercers compartir l'obra sempre que s'indiqui el seu autor i la seva primera publicació.
- b. Els autors podran adoptar altres contractes de llicència no exclusius per a la distribució de la versió publicada de l'obra (per exemple, dipositar-la en un arxiu telemàtic institucional o publicar-la en un volum monogràfic) sempre que s'indiqui la publicació inicial en aquesta revista.
- Els autors poden -i es recomana- difondre la seva obra a través d'Internet (per exemple, en arxius telemàtics institucionals o a la seva pàgina web) abans i durant el procés de presentació, la qual cosa pot produir intercanvis interessants i augmentar les citacions de l'obra publicada.
Referències
Beutelspacher, Begoña. 2006. ¡Vamos al cole! Stuttgart: Klett Sprachen.
Crespo Picó, Mila; García Pichardo, Noelia; Sajeta Souza, Miriam. 2020. El mundo de Valentina: Curso de español para niños. Madrid: SGEL.
Fernández López, María del Carmen, coord. 2015. La enseñanza del español como lengua extranjera a niños: contenidos básicos para la formación docente. Alcalá de Henares: Universidad de Alcalá, Servicio de Publicaciones.
Marín Arrese, Fernando; Morales Gálvez, Reyes. 1998, 2000. Barcelona: Edelsa
Palaoro, Cristina. 2002. ¡Vamos al circo! Stuttgart: Klett Sprachen.
Sáez Rivera, Daniel M. 2008. La lengua de las gramáticas y métodos de español como lengua extranjera en Europa (1640-1726). Tesis doctoral dirigida por José Luis Girón Alconchel (dir.). Madrid: Universidad Complutense de Madrid. En línea: https://eprints.ucm.es/id/eprint/7813/
Sáez Rivera, Daniel M. 2009. «Tres gramáticas olvidadas para enseñar español a italianos: Fabre (1626), Perles y Campos (1689) y Chirchmair (1709)». Cuadernos de Filología Italiana 16, pp. 81-105.
Sáez Rivera, Daniel M. 2015-2016. «Un manual olvidado de español para alemanes: Theoretisch-Praktische Lehre der Spanischen Sprache (Leipzig, 1806) de Manuel Pérez Ramajo». Ianua: Revista Philologica Romanica 15-16, pp. 59-87.
Sánchez Pérez, Aquilino. 1992. Historia de la enseñanza del español como lengua extranjera. Madrid: SGEL. Versión revisada por el autor en línea, https://www.um.es/lacell/miembros/asp/masterELE/histoele.pdf