De los editores

Contenido principal del artículo

Language Value

Resumen

In Memoriam


The journal editors and the Department of English Studies at the Universitat Jaume I wish to pay tribute to our colleague, friend and teacher, Dr. Xavier Campos Vilanova who passed away earlier this year. Xavier showed a passionate enthusiasm for the study of the history of the English language and literature, but also for everything he did. From taking photographs, researching on the meaning of the number seven, to studying the history of Castelló – his home town –, he went deep into everything that touched his heart.


Xavier kindly accepted to supervise my doctoral thesis (Campoy) on phrasal verbs many years ago even though it did not fit his plans at the moment, since he was then deeply engaged in the study of Old English. I felt this issue on phrasal verbs would be a great opportunity to thank him for his generosity and open mindfulness. It is his wide smile and his distinctive laugh that could fill the room that we will always remember.


 


De los Editores


MULTIWORD PATTERNS: CONSIDERING PHRASAL VERBS AND THEIR UNDERLYING SEMANTIC SYSTEMS (I)


Este es el primero de dos volúmenes relacionados con los patrones de varias palabras. El enfoque principal de estos temas es el de los verbos compuestos con un énfasis especial en los patrones semánticos a partir de los cuales surgen. Este primer número sobre este tema incluye cinco artículos relacionados con el estudio de las partículas inglesas como parte de los verbos compuestos y en paquetes léxicos. El tema aborda diferentes perspectivas en el análisis y uso de verbos compuestos. La mayoría de los artículos adoptan un enfoque cognitivo en su investigación del uso y análisis de estas unidades. Dos de ellos, Navarro y Chung et al. También siguen un enfoque basado en corpus en su análisis.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Detalles del artículo

Cómo citar
Value, L. (2019). De los editores. Language Value, 3(1). https://doi.org/10.6035/LanguageV.2011.3.1
Sección
Editorial