Escoltant amb els ulls: enfocaments multimodals per a l'apreciació de l'art en educació primària

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Ruth Breeze

Resum

Autor/s


Ruth Breeze
Instituto Cultura y Sociedad, Universidad de Navarra, Spain


 


RESUM


Les belles arts són l’escenari ideal per desenvolupar un enfocament educatiu multimodal. Els museus d’art, cada vegada més conscients del seu paper social, organitzen activitats de difusió per donar a conèixer l’art a un públic ampli. No obstant això, fins ara els experts d’anàlisi del discurs multimodal han prestat poca atenció als materials didàctics oferts per difondre el coneixement de l’art. Es parteix del treball de Swales (2016) sobre el gènere de l’exposició de l’obra artística (Single Image Account), que se centra en els texts sobre obres mestres pensats per al públic general. Els seus criteris s’apliquen als texts amb finalitats educatives publicats a la pàgina web de la National Gallery de Londres. Les explicacions es combinen amb propostes per fomentar l’aprenentatge mitjançant activitats creatives. S’ofereix una guia per a la redacció de SIA amb finalitats educatives en altres contexts.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Com citar
Breeze, R. (2018). Escoltant amb els ulls: enfocaments multimodals per a l’apreciació de l’art en educació primària. Language Value, 10(1). https://doi.org/10.6035/LanguageV.2018.10.4
Secció
Articles

Referències

Arbués, E. and Naval, C. 2014. “Museums as educational social spaces”. Estudios sobre Educación, 27, 133-151.

Bateman, J. 2014. Text and image. A critical introduction to the visual/verbal divide. London: Routledge.

Baxendall, M. 1979. “The language of art history”. New Literary History, 10, 453-465.

Bhatia, V. K. 2004. Worlds of written discourse. London: Continuum.

Breeze, R. and García Laborda, J. 2016. “Issues in teacher education for bilingual schools”. Estudios sobre Educación, 31, 9-12.

Brooklyn Museum. 2018. Hands on art. 19 March 2018. https://www.brooklynmuseum.org/education/youth-and-families/hands_on_art

Fontal Merillas, O. 2009. “Los museos de arte: un campo emergente de investigación e innovación para la enseñanza del arte”. Revista Electrónica Interuniversitaria para la Formación del Profesorado, 12 (4), 75-88.

Geertz, C. 1980. Negara. The theater state in nineteenth-century Bali. Princeton, NJ: Princeton University Press.

Harris, B. and Zucker, S. 2016. “Making the absent present: the imperative of teaching art history”. Art History Pedagogy and Practice, 1 (1). 19 March 2018. http://academicworks.cuny.edu/ahpp/vol1/iss1/4

Martikainen, J. 2017. “Making pictures as a method of teaching art history”. International Journal of Education and the Arts, 18 (19). 19 March 2018. http://www.ijea.org/v18n19/v18n19.pdf

National Gallery. 2018. Take one picture. 19 March 2018. https://www.nationalgallery.org.uk/learning/teachers-and-schools/take-one-picture

Nicolajeva, M. and Scott, C. 2001. How picturebooks work. London: Routledge.

Salisbury, M. and Styles, M. 2012. Children’s picturebooks: the art of visual storytelling. London: Lawrence King.

Sears, E. 2002. “‘Reading’ images”. In Sears, E. and T. K. Thomas (Eds.) Reading medieval images. Ann Arbor: University of Michigan Press, 1-17.

Swales, J. 1990. Genre analysis. English in academic and research settings. Cambridge: Cambridge University Press.

Swales, J. 2016. “Configuring image and context: writing ‘about’ pictures”. English for Specific Purposes, 41, 22-35.

Swales, J. and Feak, C. 2013. Academic writing for graduate students. Ann Arbor: University of Michigan Press.

Tishman, S., McKinney, A. and Straughn, C. 2007. Study center learning: An investigation of the educational power and potential of the Harvard University Art Museums Study Center. Boston MA: Harvard Project Zero.

Unsworth, L. 2006. “Towards a metalanguage for multiliteracies education: describing the meaning-making resources of language-image interaction”. English Teaching Practice and Critique, 5 (1), 55-76.