La mediació oral a ELE per a adolescents a través dels Objectius de Desenvolupament Sostenible
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Resum
Al procés d'ensenyament-aprenentatge d'Espanyol com a Llengua Estrangera es té en compte la finalitat que és la comunicació entre usuaris. Aquesta comunicació es pot abordar gràcies a qüestions d'interès global i atenent la multiculturalitat, el multilingüisme, la multimodalitat i els Objectius de Desenvolupament Sostenible que tenen un impacte directe a la societat, a més de continguts gramaticals i lèxics que inclouen tots els plans formatius . Aquests aspectes es poden implementar a l'aula mitjançant activitats de mediació oral, que fins ara ha tingut poca presència als manuals de segones llengües. En aquest article es realitza una investigació sobre l'aparició de mediació oral, mediació escrita i ODS als manuals més reconeguts al món d'ELE; i es proposa dissenyar activitats basades en els ODS, atenent els tipus de mediació oral.
Descàrregues
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
S'utilitza una llicència de drets d'autor CREATIVE COMMONS d'accés obert. Aquells autors les obres dels quals siguin publicades per aquesta revista, accepten els termes següents:
- a. Els autors conservaran els seus drets d'autor i garantiran a la revista el dret a publicar primer la seva obra, que estarà simultàniament subjecta a la Llicència de Reconeixement Creative Commons CC BY SA que permet a tercers compartir l'obra sempre que s'indiqui el seu autor i la seva primera publicació.
- b. Els autors podran adoptar altres contractes de llicència no exclusius per a la distribució de la versió publicada de l'obra (per exemple, dipositar-la en un arxiu telemàtic institucional o publicar-la en un volum monogràfic) sempre que s'indiqui la publicació inicial en aquesta revista.
- Els autors poden -i es recomana- difondre la seva obra a través d'Internet (per exemple, en arxius telemàtics institucionals o a la seva pàgina web) abans i durant el procés de presentació, la qual cosa pot produir intercanvis interessants i augmentar les citacions de l'obra publicada.
##plugins.generic.funding.fundingData##
-
Universitat Jaume I
##plugins.generic.funding.funderGrants## UJI-A2020-22
Referències
AGNU (Asamblea General de las Naciones Unidas). 2015a. Agenda 2030: transformar nuestro mundo. https://www.un.org/sustainabledevelopment/es/2015/09/la-asamblea-general-adopta-la-agenda-2030-para-el-desarrollo-sostenible/.
AGNU (Asamblea General de las Naciones Unidas). 2015b. Resolución aprobada por la Asamblea General el 25 de septiembre de 2015 https://www.un.org/ga/search/view_doc.asp?symbol=A/RES/70/1&Lang=S
Atienza Cerezo, Encarnación (coord.). 1997. Diccionario de términos clave de ELE. Madrid: Centro Virtual Cervantes. https://cvc.cervantes.es/ensenanza/biblioteca_ele/diccio_ele/
Castro, Francisca, Fernando Marín y Reyes Morales. 2006. Nuevo Ven, 2. B1-B1+. Madrid: Edelsa.
Castro Viúdez, Francisca, Ignacio Rodero Díez, Carmen Sardinero Franco. 2006. Español en marcha, 3. B1. Madrid: SGEL.
Consejo de Europa. 2001 (2002). Marco común europeo de referencia para las lenguas: aprendizaje, enseñanza, evaluación. Madrid: MECD- Anaya. https://cvc.cervantes.es/ensenanza/biblioteca_ele/marco/
Consejo de Europa. 2017a. Collated representative samples of decriptors of language competences developed for young learnes aged 7-10 years. Estrasburgo: Servicio de publicaciones del Consejo de Europa. https://rm.coe.int/1680697fca
Consejo de Europa. 2017b. Collated representative samples of decriptors of language competences developed for young learnes aged 11-15 years. Estrasburgo: Servicio de publicaciones del Consejo de Europa. https://rm.coe.int/1680697fc9
Consejo de Europa. 2018 (2020). Marco común europeo de referencia para las lenguas: aprendizaje, enseñanza, evaluación. Volumen complementario. Estrasburgo: Servicio de publicaciones del Consejo de Europa. https://cvc.cervantes.es/ensenanza/biblioteca_ele/marco_complementario/mcer_volumen-complementario.pdf (Trad. Instituto Cervantes)
Corpas, Jaime, Agustín Garmendia, Carmen Soriano. 2019. Aula 3, B1.1. Barcelona: Difusión.
Instituto Cervantes. 2006. Plan curricular del Instituto Cervantes. Madrid: Biblioteca Nueva. https://cvc.cervantes.es/ensenanza/biblioteca_ele/plan_curricular/
North, Brian, Enrica Piccardo. 2016. Developing illustrative descriptors of aspects of mediation. Strasbourg: Consejo de Europa. https://rm.coe.int/168073ff31