REGLAMENT DE LA REVISTA

1. Òrgans de gestió

Els òrgans de gestió encarregats de la coordinació científica i l’edició de la revista seran el Consell de Redacció i el Comité Científic. Tots els membres d’aquests òrgans es comprometen a respectar els principis del Codi Ètic de MonTI, així com aquells que, en el seu cas, fixen la Universitat d’Alacant, la Universitat Jaume I i la Universitat de València per a les seues publicacions científiques.

2. Consell de Redacció: estructura i composició

  • El Consell de Redacció estarà compost pel Director/a, dos Secretaris/es i nou vocals.

  • El càrrec de Director/a haurà d’estar ocupat per un/a professor/a en actiu amb relació contractual amb una de les universitats que coediten la revista.

  • La meitat dels membres del Consell haurà de pertànyer a institucions distintes d’aquestes universitats.

  • El Consell de Redacció assistirà el Director/a en totes les seues funcions, especialment en la supervisió de les tasques (recepció, avaluació, acceptació) i en la definició dels continguts i l’organització de la revista.

  • Els membres seran escollits pel Consell de Redacció en sessió ordinària.

  • En l’equip de direcció del Consell (Director/a i Secretaris/es) estaran representades les tres universitats coeditores.

  • Tots els membres seran elegits per a un període de sis anys, renovable per períodes successius de sis anys.

2.1. Funcions del Director/a

  • Coordinació i representació de la revista.

  • Relacions amb el Consell de Redacció, el Comité Científic i els responsables en matèria d’investigació de les universitats coeditores.

  • Vetllar per la qualitat científica de la revista i el seu reconeixement en bases de dades nacionals i internacionals.

  • Gestionar l’avaluació per a l’obtenció de segells de qualitat, amb l’ajut del Consell de Redacció.

2.2. Funcions dels Secretaris/es

  • Recepció dels originals i gestió del procés d’avaluació i publicació.

  • Comunicació amb autors/es, membres del Consell de Redacció, Comité Científic i revisors/es.

  • Notificar la recepció de treballs als autors/es.

  • Organitzar el procés de revisió per decidir quins treballs es sotmeten a avaluació.

  • Remetre als revisors/es els originals amb instruccions i plantilla d’avaluació.

  • Comunicar la decisió sobre la publicació als autors/es.

  • Fer seguiment del procés editorial de cada número de la revista.

  • Preparar reunions amb el Director/a, convocar les reunions del Consell de Redacció i redactar les actes.

  • Custodiar les actes i certificar la feina dels vocals, assessors científics i revisors.

2.3. Funcions dels Vocals del Consell de Redacció

  • Assistir a les reunions o participar-hi telemàticament.

  • Col·laborar en la lectura prèvia d’originals i decidir quins es sotmeten a avaluació.

  • Ajudar en la cerca d’avaluadors externs per als treballs.

  • Assessorar i col·laborar en el funcionament de la revista.

  • Vetllar per la puntualitat i periodicitat de la publicació.

3. Comité Científic

  • Integrat per professionals i investigadors/es de reconegut prestigi i solvència.

  • Almenys el 80% dels membres hauran de pertànyer a entitats alienes a les universitats coeditores.

  • Com a mínim el 50% dels membres estaran vinculats a institucions estrangeres.

  • Els membres podran participar en l’avaluació d’originals com a parells externs, sempre que almenys una de les avaluacions siga feta per algú aliè al Comité Científic.