Reglament
REGLAMENT DE LA REVISTA
1. Òrgans de gestió
Els òrgans de gestió encarregats de la coordinació científica i l’edició de la revista seran el Consell de Redacció i el Comité Científic. Tots els membres d’aquests òrgans es comprometen a respectar els principis del Codi Ètic de MonTI, així com aquells que, en el seu cas, fixen la Universitat d’Alacant, la Universitat Jaume I i la Universitat de València per a les seues publicacions científiques.
2. Consell de Redacció: estructura i composició
-
El Consell de Redacció estarà compost pel Director/a, dos Secretaris/es i nou vocals.
-
El càrrec de Director/a haurà d’estar ocupat per un/a professor/a en actiu amb relació contractual amb una de les universitats que coediten la revista.
-
La meitat dels membres del Consell haurà de pertànyer a institucions distintes d’aquestes universitats.
-
El Consell de Redacció assistirà el Director/a en totes les seues funcions, especialment en la supervisió de les tasques (recepció, avaluació, acceptació) i en la definició dels continguts i l’organització de la revista.
-
Els membres seran escollits pel Consell de Redacció en sessió ordinària.
-
En l’equip de direcció del Consell (Director/a i Secretaris/es) estaran representades les tres universitats coeditores.
-
Tots els membres seran elegits per a un període de sis anys, renovable per períodes successius de sis anys.
2.1. Funcions del Director/a
-
Coordinació i representació de la revista.
-
Relacions amb el Consell de Redacció, el Comité Científic i els responsables en matèria d’investigació de les universitats coeditores.
-
Vetllar per la qualitat científica de la revista i el seu reconeixement en bases de dades nacionals i internacionals.
-
Gestionar l’avaluació per a l’obtenció de segells de qualitat, amb l’ajut del Consell de Redacció.
2.2. Funcions dels Secretaris/es
-
Recepció dels originals i gestió del procés d’avaluació i publicació.
-
Comunicació amb autors/es, membres del Consell de Redacció, Comité Científic i revisors/es.
-
Notificar la recepció de treballs als autors/es.
-
Organitzar el procés de revisió per decidir quins treballs es sotmeten a avaluació.
-
Remetre als revisors/es els originals amb instruccions i plantilla d’avaluació.
-
Comunicar la decisió sobre la publicació als autors/es.
-
Fer seguiment del procés editorial de cada número de la revista.
-
Preparar reunions amb el Director/a, convocar les reunions del Consell de Redacció i redactar les actes.
-
Custodiar les actes i certificar la feina dels vocals, assessors científics i revisors.
2.3. Funcions dels Vocals del Consell de Redacció
-
Assistir a les reunions o participar-hi telemàticament.
-
Col·laborar en la lectura prèvia d’originals i decidir quins es sotmeten a avaluació.
-
Ajudar en la cerca d’avaluadors externs per als treballs.
-
Assessorar i col·laborar en el funcionament de la revista.
-
Vetllar per la puntualitat i periodicitat de la publicació.
3. Comité Científic
-
Integrat per professionals i investigadors/es de reconegut prestigi i solvència.
-
Almenys el 80% dels membres hauran de pertànyer a entitats alienes a les universitats coeditores.
-
Com a mínim el 50% dels membres estaran vinculats a institucions estrangeres.
-
Els membres podran participar en l’avaluació d’originals com a parells externs, sempre que almenys una de les avaluacions siga feta per algú aliè al Comité Científic.