Ensenyar i aprendre a l´Edat Mitjana

Contenido principal del artículo

Joaquín Aparici Martí

Resumen

L’educació és un tema molt complex i amb molts matisos. Si ho és en l’actualitat, no cal dubtar de com devia ser durant l’edat mitjana. A grans trets podem indicar que, històricament, l’educació respon al context social, econòmic i polític de cada un dels moments, per la qual cosa el model educatiu varia de forma constant supeditat a l’evolució del propi context. A més, a l’hora d’iniciar el procés de formació, el punt d’inserció social de la família, la disponibilitat de recursos i contactes ofereix un ventall d’oportunitats molt diferent a cadascú, segons des d’on es parteix. Cada lector, abans de continuar llegint, pot fer un repàs mental seguint el temps viscut i el temps percebut (com deia Hannoun, des del jo fins als avis, és a dir, una generació) per veure com el canvi de context pot haver influit sobre el seu propi procés d’ensenyament-aprenentatge, o dels seus familiars més directes.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Detalles del artículo

Cómo citar
Aparici Martí, J. (2019). Ensenyar i aprendre a l´Edat Mitjana. Millars. Espai I Història, 1(46), 9–15. Recuperado a partir de https://www.e-revistes.uji.es/index.php/millars/article/view/3972
Sección
DOSSIER

Artículos más leídos del mismo autor/a