Anàlisi multidimensional de la variació lingüística als discursos russos anteriors a la guerra d'Ucraïna

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Bahaa-eddin Hassan

Resum

La variació lingüística és un tema de tendència per estudiar anàlisis de gènere per motius teòrics, metodològics i pràctics. Aquest estudi es proposa explorar l'anàlisi de gènere i el tipus de text dels discursos russos a les Conferències de Seguretat de Munic MSC des del 2007 fins al 2018 utilitzant l'anàlisi multidimensional. A través de l'anàlisi multidimensional (MD) comparativa es troben trets lingüístics homogenis i heterogenis. Les dades per a aquesta investigació s'han extret dels llocs web del MSC mitjançant la selecció de 13 discursos russos assignats a les subcategories de textos expositius. Per a l'anàlisi comparativa de MD del subgènere de la versió anglesa dels discursos russos a MSC MAT tagger 1.3.3 es van prendre els resultats. El resultat indica que hi ha puntuacions altes a D3 i D5 i baixes a D1, cosa que suggereix que el gènere expositiu s'utilitza en els discursos russos a MSC. Les raons possibles d'aquesta variació lingüística també es discuteixen en la conclusió.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Com citar
Hassan, B.- eddin . (2024). Anàlisi multidimensional de la variació lingüística als discursos russos anteriors a la guerra d’Ucraïna. Language Value. https://doi.org/10.6035/languagev.7999
Secció
Articles

Referències

Bhatia, V. K. (1993). Analysing genre: Language use in professional settings. London: Longman.

Biber, D. (1988). Variation across speech and writing. Cambridge, UK: Cambridge University Press.

Biber, D. (1989). A typology of English texts. Linguistics, 27(1), 3–43.

Biber, D. (1993). Representativeness in corpus design. Literary and Linguistic Computing, 8(4), 243-257

Cao Y., Xiao R. (2013). A multidimensional contrastive study of English abstracts by native and non-native writers. Corpora, 8(2), 209–234

Couture, B. (1986). Effective ideation in written text: A functional approach to clarity and exigence. In B. Couture (Ed.), Functional approaches to writing: Research perspectives (pp. 69-91). Norwood, NJ: Ablex.

Devitt, A. J., Reiff, M. J., & Bawarshi, A. (2004). Scenes of writing: Strategies for composing with genres. New York, NY: Longman.

EAGLES (Expert Advisory Group on Language Engineering Standards). (1996, June). Preliminary recommendations on text typology. EAGLES Document EAG-TCWG-TTYP/P. [Available at http://www.ilc.pi.cnr.it/EAGLES96/texttyp/texttyp.html]

Fairclough, N. (1992). Discourse and social change. Cambridge, UK: Polity Press.

Friginal, E. & Mustafa, S. S. (2017). A comparison of U.S.-based and Iraqi English research article abstracts using corpora. Journal of English for Academic Purposes, 25, 45-57

Garner, S., Nesi, H. & Biber, D. (2019). Discipline, level, genre: Integrating situational perspectives in a new MD analysis of university student writing. Applied Linguistics, 40 (4), 646-674.

Gray, B. (2013). More than discipline: Uncovering multi-dimensional patterns of variation in academic research articles. Corpora, 8 (2), 153-181.

Halliday, M. A. K. (1978). Language as social semiotic: The social interpretation of language and meaning. London: Edward Arnold.

Halliday, M. A. K., & Hasan, R. (1985). Language context and text: Aspects of language in a social semiotic perspective. Oxford, UK: Oxford University Press.

Halliday, M. A. K., & Matthiessen, C. (2004). An introduction to functional grammar (3rd ed.). London: Edward Arnold.

Hammond, J., Burns, A., Joyce, H., Brosnan, D., & Gerot, L. (1992). English for social purposes: A handbook for teachers of adult literacy. Sydney: National Centre for English Language Teaching and Research, Macquarie University.

Nesi, H., & Gardner, S. (2012). Genres across the disciplines: Student writing in higher education. Cambridge: Cambridge University Press.

Nini, A. (2019). The Multi-Dimensional Analysis Tagger. In Berber Sardinha, T. &

Veirano Pinto M. (eds), Multi-Dimensional Analysis: Research Methods and Current Issues, 67-94, London; New York: Bloomsbury Academic.

Paltridge, B. (1996). Genre, text type, and, and the language classroom. ELT Journal, 50 (3), 237-243.

Stubbs, M. (1996). Text and corpus analysis. Oxford: Blackwell.

Swales, J. M. (1990). Genre analysis: English in academic and research settings. Cambridge: Cambridge University Press.

Swales, J. M. (2004). Research genres. New York: Cambridge University Press.