Book review Multimodal Conversation Analysis and Interpretative Phenomenological Analysis A Methodological Framework for Researching Translanguaging in Multilingual Classrooms
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Resum
Kevin W. H. Tai, doctor en lingüística aplicada en la UCL (Londres) i actual editor de revistes com la International Journal of Bilingual Education and Bilingualism (Routledge), entre altres, presenta el seu llibre Multimodal Conversational Analysis and Interpretative Phenomenological Analysis: A methodological framework for researching translanguaging in multilingual classrooms a principis de 2023. En ell, Tai aborda tant la combinació de dos tipus d'anàlisis (conversacional multimodal i interpretatiu fenomenològic), com també aspectes més teòrics del seu estudi, com poden ser la diferenciació entre les transferències lingüístiques i l'alternança de codi o les diferents definicions que la transferència lingüística ha rebut en les últimes dues dècades. Tai presenta, per a defensar l'ús conjunt d'aquestes dues anàlisis, part de la seua recerca doctoral. A més, respon a les crítiques d'invalidesa que el mètode interpretatiu fenomenològic ha rebut. En aquesta ressenya, presentaré l'estructura del llibre, la divisió de capítols, el resum bibliogràfic de Tai i l'exposició de teories i crítiques que aquest duu a terme.
Descàrregues
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Referències
Not a First Language but One Repertoire: Translanguaging as a Decolonizing Project. Li Wei and Ofelia García. RELC Journal 2022 53:2, 313-324
Paradis, M. (2004). A neurolinguistic theory of bilingualism. Amsterdam: John Benjamins.
S. Canagarajah. Translingual Practice: Global Englishes and Cosmopolitan Relations. London/New York: Routledge. 2013.
T. Yilmaz, (2019). Translanguaging as a pedagogy for equity of language minoritized students, International Journal of Multilingualism, DOI: 10.1080/14790718.2019.1640705
K. Tai (2023). Multimodal Conversation Analysis and Interpretative Phenomenological Analysis: A Methodological Framework for Researching Translanguaging in Multilingual Classrooms, Taylor & Francis Group. ProQuest Ebook Central, https://ebookcentral.proquest.com/lib/univjau1/detail.action?docID=7214553.
O. García, L. Wei (2014). Translanguaging: Language, Bilingualism, and Education. New York, NY: Palgrave MacMillan