Les percepcions dels estudiants sobre l'aprenentatge autònom: com ajuda l'estratègia d'aprenentatge autoregulat
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Resum
Aquest estudi té com a finalitat determinar els efectes d'una estratègia d'aprenentatge autoregulat sobre la independència dels estudiants en l'ensenyament de la Lectura Literal. La Lectura Literal és una assignatura educativa que se centra en la comprensió literal i s'assigna a estudiants de 2n semestre. Aquest projecte es va dur a terme utilitzant una estratègia d'aprenentatge autoregulat amb les següents fases: (1) Fase de previsió i planificació, (2) Fase de supervisió del rendiment i (3) Fase d'autoreflexió. Es van seleccionar 120 estudiants com a participants, i es va fer un estudi de casos i un diari experimental per observar l'aplicació de l'estratègia utilitzada. Es va distribuir un qüestionari a aquests participants per tal de determinar els patrons mitjançant els quals l'estratègia d'aprenentatge autoregulat contribuïa al desenvolupament d'estudiants autònoms. Els resultats van mostrar que: (1) l'aplicació de l'estratègia d'aprenentatge feia èmfasi en la fixació d'objectius, l'emplenament del diari d'aprenentatge i la revisió dels comentaris dels professors; (2) la majoria dels estudiants percebien positivament l'estratègia d'aprenentatge autoregulat, ja que mostraven algunes característiques d'autonomia, com ara la fixació d'objectius acadèmics, la supervisió del procés d'aprenentatge i l'autoavaluació. Això indica que lestratègia dautorregulació va influir en el desenvolupament de la capacitat daprenentatge autònom dels estudiants.
Descàrregues
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Referències
Annink, A. (2017). Using the research journal during qualitative data collection in a cross-cultural context. Entrepreneurship Research Journal, 7(1). https://doi.org/10.1515/erj-2015-0063
Bloom, M. (2013). Self-regulated learning: Goal setting and self-monitoring. The Language Teacher, 37(4), 46. https://doi.org/10.37546/jalttlt37.4-6
Broad, J. (2006). Interpretations of independent learning in further education. Journal of Further and Higher Education, 30(2), 119-143. https://doi.org/10.1080/03098770600617521
El-Koumy, A. S. (2019). A multifaceted framework for EFL curriculum development to prepare students for building a 21st century Egypt. In Modern Academy for University Books. Modern Academy for University Books. https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3510830%0Ahttps://files.eric.ed.gov/fulltext/ED602290.pdf
Field, R., Duffy, J., & Huggins, A. (2014). Independent learning skills, self-determination theory and psychological well-being: strategies for supporting the first year university experience. Proceedings of the 17th International First Year in Higher Education Conference, 1-10.
Gonida, E. N., Karabenick, S. A., & Stamovlasis, D. (2019). Help seeking as a self-regulated learning strategy and achievement goals: The case of academically talented adolescents. High Ability Studies, 30(1–2), 147-166. https://doi.org/10.1080/13598139.2018.1535244
Hemmati, F., Sotoudehnama, E., & Morshedian, M. (2018). The impact of teaching self-regulation in reading on efl learners ’ motivation to read: Insights from an srl model. Journal of Modern Research in English Language Studies, 5(4), 131-155. https://doi.org/10.30479/jmrels.2019.10583.1325
Jafarigohar, M., & Morshedian, M. (2014). The effect of self-regulation on improving efl readers’ ability to make within-Text Inferences. Issues in Language Teaching, 3(2), 263-286.
Mckendry, S., & Boyd, V. (2012). Defining the “independent learner” in uk higher education: Staff and students’ understanding of the concept. International Journal of Teaching and Learning in Higher Education, 24(2), 209-220.
Meeus, W., Petegem, P. Van, & Meijer, J. (2009). Stimulating independent learning : a quasi ‐ experimental study on portfolio. Educational Studies, 34(5), 469-481. https://doi.org/10.1080/03055690802288478
Nejabati, N. (2015). The effects of teaching self-regulated learning strategies on efl students’ reading comprehension. Journal of Language Teaching and Research, 6(6), 1343-1348.
Panadero, E., & Alonso-Tapia, J. (2014). How do students self-regulate? Review of Zimmerman’s cyclical model of self-regulated learning. Anales de Psicologia, 30(2), 450–462. https://doi.org/10.6018/analesps.30.2.167221
Paris, S. G., & Paris, A. H. (2010). Classroom Applications of Research on Self- Regulated Learning. Educational Psychologist, 36(2), 89-101. https://doi.org/10.1207/S15326985EP3602
Pejuan, A., & Antonijuan, J. (2019). Independent learning as class preparation to foster student-centred learning in first-year engineering students. Research in Post-Compulsory Education, 24(4), 37-400. https://doi.org/10.1080/13596748.2019.1584447
Saadatnia, M., Tavakoli, M., & Ketabi, S. (2017). Levels of Reading Comprehension Across Text Types : A Comparison of Literal and Inferential Comprehension of Expository and Narrative Texts in Iranian EFL Learners. Journal of Psycholinguistic Research, 46(5), 1087-1099. https://doi.org/10.1007/s10936-017-9481-3
Sam, C., Ros, V., Keo, O., & Sophal, P. (2012). Factors promoting independent learning among foundation year students. The Cambodian Reviews of Language Learning and Teaching, 2(2), 37-52.
Sari, D. P. (2015). An analysis of students’ reading comprehension based on the four levels comprehension skills. Journal of Linguistics and Language Teaching, 3(1), 1-20.
Somekh, B., & Lewin, C. (2005). Research methods in the social sciences. SAGE PUBLICATION.
Yabukoshi, T. (2020). Self-regulated learning processes outside the classroom: Insights from a case study of Japanese efl students. Journal of Asia TEFL, 17(3), 758-777. https://doi.org/10.18823/asiatefl.2020.17.3.1.758
Zimmerman, B. J. (2000). Self-efficacy: An essential motive to learn. Contemporary Educational Psychology, 25(1), 82-91. https://doi.org/10.1006/ceps.1999.1016