In Vino Veritas: Old Wine Markets in New Global Economic Battles
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Resum
Wine markets have supported regional cultures and international alliances for centuries. Renaissance diplomatic and dramatic language refers to French markets, not economies, extending globally from Bordeaux to the Far East. Yet Shakespeare invents our representation of the global economy’s illgotten gains and predatory speculation in wine (and other) markets. Prince Hal leverages the very wine market that he derides obsessively into a narrative of sin
and redemption. Hal consummates his narrative by rejecting Falstaff, whom he identifies as an earthly Bacchus. But Burgundy’s pragmatic representation of the excellence of viniculture in Henry V fits the paradigm of sustainable marketplaces in part because the symbolism of fine wine is universally esteemed. Today’s economic crisis proves that the quasi-Hegelian idea of an ethical economy cannot
be attained through financial interdependence alone. Moreover, it validates the Renaissance narrative that responsible wine markets improve with age.
Descàrregues
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
S'utilitza una llicència de drets d'autor CREATIVE COMMONS d'accés obert. Aquells autors les obres dels quals siguin publicades per aquesta revista, accepten els termes següents:
- a. Els autors conservaran els seus drets d'autor i garantiran a la revista el dret a publicar primer la seva obra, que estarà simultàniament subjecta a la Llicència de Reconeixement Creative Commons CC BY SA que permet a tercers compartir l'obra sempre que s'indiqui el seu autor i la seva primera publicació.
- b. Els autors podran adoptar altres contractes de llicència no exclusius per a la distribució de la versió publicada de l'obra (per exemple, dipositar-la en un arxiu telemàtic institucional o publicar-la en un volum monogràfic) sempre que s'indiqui la publicació inicial en aquesta revista.
- Els autors poden -i es recomana- difondre la seva obra a través d'Internet (per exemple, en arxius telemàtics institucionals o a la seva pàgina web) abans i durant el procés de presentació, la qual cosa pot produir intercanvis interessants i augmentar les citacions de l'obra publicada.