Metáfora, sinestesia y otras figuras retóricas en El perfume. Historia de un asesino, de P. Süskind
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Resum
El siguiente artículo cuestiona la intención de su autor en el empleo tan frecuente de metáforas y otras figuras retóricas en El perfume. Historia de un asesino. Hemos escogido esta novela porque marca un hito en la narrativa alemana del S. XX debido a la originalidad en el argumento y a la gran carga de imágenes poéticas. Junto con hipérbole, lítote, paralelismo, personificación, metonimia, comparación, polisíndeton, y otras figuras, observaremos que destaca la metáfora, en concreto la sinestesia literaria. Dentro de la sinestesia analizaremos las mezclas de sentidos en ella y clasificaremos las metáforas en sus correspondientes campos semánticos. Finalmente nos cuestionamos si el empleo de tan elevado número de tropos aproxima esta obra a alguna otra corriente literaria dentro de la narrativa universal del S. XX. Queda abierta una línea de debate que cuestiona la similitud de la narrativa tan poética y sensorial de Süskind y la posible inclusión de este autor en alguna corriente literaria del S. XX.
Descàrregues
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
S'utilitza una llicència de drets d'autor CREATIVE COMMONS d'accés obert. Aquells autors les obres dels quals siguin publicades per aquesta revista, accepten els termes següents:
- a. Els autors conservaran els seus drets d'autor i garantiran a la revista el dret a publicar primer la seva obra, que estarà simultàniament subjecta a la Llicència de Reconeixement Creative Commons CC BY SA que permet a tercers compartir l'obra sempre que s'indiqui el seu autor i la seva primera publicació.
- b. Els autors podran adoptar altres contractes de llicència no exclusius per a la distribució de la versió publicada de l'obra (per exemple, dipositar-la en un arxiu telemàtic institucional o publicar-la en un volum monogràfic) sempre que s'indiqui la publicació inicial en aquesta revista.
- Els autors poden -i es recomana- difondre la seva obra a través d'Internet (per exemple, en arxius telemàtics institucionals o a la seva pàgina web) abans i durant el procés de presentació, la qual cosa pot produir intercanvis interessants i augmentar les citacions de l'obra publicada.