El arte esquemático del Levante Peninsular: una aproximación a su dimensión temporal

Contenido principal del artículo

Palmira Torregrosa Giménez
Alexandre Grimal

Resumen

Per argumentar el marc temporal i cultural de la pintura rupestre esquemàtica, plantegem la relació entre les manifestacions gràfiques, tant macroesquemàtiques com esquemàtiques, sobre suports moble i parietal. Les evidències permeten de considerar que l’Art Esquemàtic i l’Art Macroesquemàtic corresponen a una mateixa entitat sociocultural, l’horitzó de les primeres comunitats neolítiques cardials, compartint l’espai geogràfic, els jaciments, els mateixos suports i el context arqueològic. Igualment, a partir d’aquestes evidències es dedueix que l’Art Esquemátic està present i juga un paper actiu en tot el procés de neolitització de la zona llevantina peninsular

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Detalles del artículo

Cómo citar
Torregrosa Giménez, P., & Grimal, A. (2001). El arte esquemático del Levante Peninsular: una aproximación a su dimensión temporal. Millars. Espai I Història, 10(24), 153–198. Recuperado a partir de https://www.e-revistes.uji.es/index.php/millars/article/view/3129
Sección
DOSSIER