Stance in CELiST: A vindication of text - reading
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Resum
La postura a l'escriptura acadèmica s'ha debatut àmpliament en els camps de l'anàlisi del discurs i la pragmàtica (Alonso-Almeida, 2015; Hyland, 2005; White, 2003). Així, Hyland i Jiang (2016) identifiquen certs elements lingüístics que es consideren indicatius de la postura: cobertures, reforçadors, marcadors d'actitud i automencions. Mentre que aquest model pretén una anàlisi macroscòpica, aquest estudi és microscòpic, i compara dos textos científics escrits per un autor i una autora per detectar possibles diferències en la manera com aquests autors es presenten a si mateixos o donen les seves opinions en els seus escrits . Per això hem volgut aplicar el model de tres aspectes de Hyland i Jiang (2016), però prenent com a punt de partida l'inventari de Cesiri (2012). Hem aplicat aquest model adaptat a dues mostres del Corpus of English Life SciencesTexts (CELiST), un dels subcorpus del Corunya Corpus of English Scientific Writing. Tots dos textos pertanyen al mateix gènere, estan datats en una època gairebé idèntica i tracten temes semblants. L'única diferència és que un va ser escrit per una dona, Emily Gregory, i l'altre per un home, Alpheus Packard. Tot i que aquests textos formen part d'un corpus electrònic, en aquesta ocasió evitarem en la mesura que sigui possible les tècniques analítiques automàtiques de la lingüística de corpus. En lloc d'això, farem un estudi a nivell microscòpic per mitjà d'una lectura atenta, si bé l'anàlisi qualitativa anirà precedida d'una certa quantificació de les dades en els casos en què sigui útil.