Actituds lingüístiques i escriptura en una tercera llengua en un context educatiu multilingüe

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Irene Gúzman Alcón

Resum

L'estudi analitza l'impacte de les actituds lingüístiques en l'escriptura en una tercera llengua (anglès). Un total de 40 participants (20 del nivell B2 i altres 20 del nivell C2) d'una Escola Oficial d'Idiomes de la Comunitat Valenciana van participar en l'estudi. Les dades es van recollir mitjançant entrevistes semiestructuradas i un qüestionari adaptat de Lasagabaster i Huguet (2007), juntament amb una composició escrita avaluada mitjançant la taxonomia de Jacobs et al. (1981). Els resultats de l'estudi mostren que les actituds dels estudiants cap a les llengües estan d'acord amb l'estatus sociolingüístic de cada llengua a la Comunitat Valenciana. A més, el present estudio mostra que aquells alumnes que utilitzen totes dues llengües oficials (castellà i català) a casa obtenen millors resultats en l'avaluació dels seus escrits en anglès. Els nostres resultats indiquen l'impacte del multilingüisme en l'escriptura dels estudiants de L3 i suggereixen els avantatges del multilingüisme en l'aprenentatge de llengües

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Com citar
Gúzman Alcón, I. (2022). Actituds lingüístiques i escriptura en una tercera llengua en un context educatiu multilingüe. Language Value, 15(1). https://doi.org/10.6035/languagev.6217
Secció
Articles

Referències

Ansarmoghaddam, S., & Bee, H. T. (2014). Undergraduates’ Experiences and Attitudes of Writing in L1 and English. Journal of Language Studies, 14(01), 7-28. https://doi.org/10.17576/GEMA-2014-1401-02

Arocena, M. E (2017). Multilingual Education: Teacher’s Beliefs and Language use in the Classroom. University of the Basque Country

Baştuğ, M. (2015). Effects of Primary School Fourth-Grade Students’ Attitude, Disposition and Writer’s Block on Writing Success. Egitim ve Bilim, 40(180), 77-88. https://doi.org/10.15390/EB.2015.4279

Breuer, E. O., Lindgren, E., Sṭavans, A., & Steendam, E. van (Eds.). (2021). Multilingual literacy. Multilingual Matters.

Cenoz, J. (2009). Towards Multilingual Education: Basque educational research from an International Perspective. Multilingual Matters.

Cenoz, J., Arozena, E., & Gorter, D. (2013). Assessing multilingual students’ writing skills in Basque, Spanish and English. In V. Mueller (Eds.), Issues in the Assessment of Bilinguals (pp. 185-204). Multilingual Matters.

Cenoz, J., & Görter, D. (2015). Towards a Holistic approach in the study of multilingual education. Modern Language Journal, 95(3), 339 - 343. https://doi.org/10.1111/j.1540-4781.2011.01204.x

Cenoz, J., & Valencia, J. F. (1994). Additive trilingualism: Evidence from the Basque Country. Applied Psycholinguistics, 15(2), 195-207. https://doi.org/10.1017/S0142716400005324

Cohen, J. (1960). A coefficient of agreement for nominal scales. Educational and Psychological Measurement, 20, 37-46. https://doi.org/10.1177/001316446002000104

Graham, S., & Perin, D. (2007). A meta-analysis of writing instruction for adolescent students. Journal of Educational Psychology, 99(3), 445-476. https://doi.org/10.1037/0022-0663.99.3.445

Guzmán-Alcón, I. (2019). Teachers’ language use and attitudes towards multilingual education in primary education. Lenguaje y Textos, 50, 107-111. https://doi.org/10.4995/lyt.2019.11475

Guzmán-Alcón, I., & Portolés, L. (2021). In-service teachers’ language attitudes in the Valencian educational system: the effect of the school language programme and the L1. Caplletra. Revista Internacional de Filologia, 71, 121-46, https://doi.org/10.7203/Caplletra.71.21034

Ibarraran, A., Lasagabaster, D., & Sierra, J. M. (2008). Multilingualism and Language Attitudes: Local Versus Immigrant Students’ Perceptions. Language Awareness, 17(4), 326-341. https://doi.org/10.1080/09658410802147311

Jacobs, H., Zinkgraf, S., Wormuth, D., Hearfiel, V., & Hughey, J. (1981). Testing ESL Composition: A Practical Approach. Newbury House.

Knudson, R. (1995). Writing experiences, attitudes, and achievement of first to sixth graders. Journal of Educational Research, 89, 90–97.

Lasagabaster, D., & Huguet, A. (2007). Multilingualism in European Bilingual Contexts. Multilingual Matters.

Lasagabaster ,D.,& Safont-Jordà, P. (2008). Un análisis de las actitudes lingüísticas en dos comunidades bilingües. In C. M. Bretones et al (Eds.), Applied Linguistics Now: Understanding Language and Mind (pp. 183–196).

Nightingale, R. (2012). Bridging the gap between the internal and the external. ‎ Lap Lambert Academic Publishing.

Portolés, L. (2014). Analysing Prospective Teachers’ Attitudes towards Three Languages in Two Different Sociolinguistic and Educational Settings. In A. Otwinowska & G. De Angelis (Eds.), Teaching and Learning in Multilingual Contexts (pp. 50-74). Multilingual Matters. https://doi.org/10.21832/9781783091263-006

Sagasta Errasti, M. P. (2003). Acquiring writing skills in a third language: The positive effects of bilingualism. International Journal of Bilingualism, 7(1), 27-42. https://doi.org/10.1177/13670069030070010301

Sanz, C. (2008). Predicting enhanced L3 learning in bilingual contexts: The role of biliteracy. In C. Perez-Vidal, C. Bel, A., & M.J Garau (Eds.), A portrait of the young in the new multilingual Spain (pp. 220-240). Multilingual Matters.