Tertiary education learning outcomes, a case study: “You want us to think!”

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Margarita Mele Marrero
Andrés Rodríguez-Marrero

Resum

La percepció actual sobre l’escassa producció de l’estudiantat universitari en les últimes dècades pot ser la mateixa que tenien altres professors en temps passats. Tanmateix, les formes d’avaluació més limitades i la irrupció de les noves tecnologies poden establir una diferencia. Estos factors están al servei de la controvèrsia quan se’ls culpa d’impedir el desenvolupament intel·lectual, o quan es considera també que les TIC són la marca generacional dels joves enfront del seu professorat desfasat. 


El propòsit d’este treball és oferir una anàlisi temptativa de la situació per a validar el que sembla una percepció generalitzada de la decadència de l’educació superior. Les nostres dades s’obtindran a partir de les respostes que l’alumnat de tercer curs del Grau en Estudis Anglesos no pogueren aportar. En el nostre plantejament considerem les dificultats que tenen els alumnes per a assolir els nivells més alts de les taxonomies com la de Bloom (1956) o la de Dreyfus i Dreyfus (1980) amb les seues posteriors modificacions. Indirectament abordarem les competències clau i les formes d’avaluació. Els resultats ens condueixen al dilema de mantindre la progressió actual o, per contra, reflexionar i prendre mesures.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Com citar
Mele Marrero, M., & Rodríguez-Marrero, A. . (2021). Tertiary education learning outcomes, a case study: “You want us to think!”. Language Value, 14(2), 114–131. https://doi.org/10.6035/languagev.6125
Secció
Articles

Referències

Anderson, L. W., & Krathwohl, D. R. (2001). A taxonomy for learning, teaching, and assessing: A revision of Bloom's taxonomy of educational objectives. Longman.
Arbaugh, J.B., Bangert, A. & Cleveland-Innes, M. (2010). Subject matter effects and the Community of Inquiry (CoI) framework: An exploratory study. Internet and Higher Education, 13, 37–44.
Basu, A. (2020). How to be an expert in practically anything using heuristics, Bloom's taxonomy, Dreyfus model, and building rubrics for mastery: case of epidemiology and mountain bike riding. Qeios. https://doi.org/10.32388/BTH202.
Biggs, J. B., & Collis, K. F. (1982). Evaluating the Quality of Learning – the SOLO Taxonomy. Academic Press.
Bloom, B.S. (1956). Taxonomy of educational objectives. Longmans.
Breeze and Dafouz (2017). Constructing complex Cognitive Discourse Functions in higher education: An exploratory study of exam answers in Spanish- and English-medium instruction settings. System 70, 81-91.
Christie, N.V. (2012). An Interpersonal Skills Learning Taxonomy for Program Evaluation Instructors. Journal of Public Affairs Education, 18(4), 739-756, https://doi.org/10.1080/15236803.2012.12001711
CoI (n.d.) CoI Framework. https://coi.athabascau.ca/coi-model/
Doiz, A., Costa, F., Lasagabaster, D. & Mariotti, C. (2019). Linguistic demands and language assistance in EMI courses: What is the stance of Italian and Spanish undergraduates? Lingue Linguaggi, 33, 69-85.
Dreyfus, S.E & Dreyfus, H. (1980). A five-stage model of the mental activities involved in directed skill acquisition. Operations Research Center, University of California.
European Parliament and the Council of the European Union. (2006). Recommendation 2006/962/EC of the European Parliament and of the Council of 18 December 2006 on key competences for lifelong learning, Pub. L. No. 2006/962/EC, 394/10.https://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2006:394:0010:0018
Fregonara, G. & Riva, O. (2021, July 9). Un anno in Dad: più difficile imparare, più facile copiare. I prof: lezioni andate a vuoto. Il Corriere.
Garrison, D. R., Anderson, T., & Archer, W. (2000). Critical inquiry in a text-based environment: Computer conferencing in higher education model. The Internet and Higher Education, 2(2-3), 87-105.
Krathwohl, D.R. (2002). A revision of Bloom's Taxonomy: An overview. Theory Into Practice, 41(4), 212-218. https://doi.org/10.1207/s15430421tip4104_2
Miller G. E. (1990). The assessment of clinical skills/competence/performance. Academic medicine : journal of the Association of American Medical Colleges, 65(9 Suppl), S63–S67. https://doi.org/10.1097/00001888-199009000-00045.
Neumann, R. (2001). Disciplinary differences and university teaching. Studies in Higher Education, 26, 135−146.
Scroggins, W. A., Thomas, S .L., & Morris, J. A. (2008). Psychological testing in personnel selection, Part II: The refinement of methods and standards in employee selection. Public Personnel Management, 37(2), 185-199.
Shultz, G. V. & Zemke, J. M. (2019). “I Wanna Just Google It and Find the Answer”: Student information searching in a Problem-Based inorganic chemistry laboratory experiment. Journal of Chemical Education, 96, 618−628.
Tabrizi, S. & Rideout, G. (2017). Active learning: Using Bloom's Taxonomy to support critical pedagogy. International Journal for Cross-Disciplinary Subjects in Education (IJCDSE), 8(3), 3202-3209.