Mapes dels gèneres estudiantils en enginyeria: un model didàctic per a l’ensenyament de l’espanyol acadèmic i professional
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Resum
Enrique Sologuren Insúa
Universidad de Chile, Chile
ABSTRACT
Els gèneres textuals que utilitzen els estudiants universitaris han passat a un primer pla degut a la seua importància i a que tenen una àmplia gama de funcions dins de l’aprenentatge d’una disciplina (Parodi 2010). Aquest treball se centra en el camp d’estudi conegut com a gèneres estudiantils (Navarro, 2018) i utilitza l’anàlisi del gènere situacional (Swales 2018, Perez-Llantada 2015) com a plataforma metodològica. Aquest estudi pretén desenvolupar dos objectius principals: a) crear un mapa de gèneres estudiantils a partir d’un corpus d’aprenentatge del camp de l’enginyeria i b) proposar un model didàctic per a l’ensenyament de l’espanyol acadèmic i professional amb aquest mapa. D’aquesta manera, la investigació i la descripció lingüístiques es vinculen a les necessitats pedagògiques (Breeze i Sancho Guinda 2017ab) i tenen en compte la pràctica real a les comunitats, així com els escriptors d’aquestes disciplines (Curry i Hanauer 2014). Per últim, s’estudien les implicacions de configurar una didàctica específica per als llenguatges d’especialitat.