L’impacte de l’avaluació per parelles en el nivell de destreses d’exposició oral
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Resum
Bojan Prosenjak
LABOS language training and translations, Croatia
Iva Lučev
Libertas International University, Croatia
ABSTRACT
L’objectiu de les llengües per a fins específics (LSP) contemporànies és preparar els estudiants perquè assolisquen un nivell òptim d’independència i competència en el món globalitzat de l’anglès com a llengua franca, amb les exposicions orals com un element indispensable. Els docents reconeixen que molts dels seus estudiants sofreixen ansietat quan s’enfronten a situacions en què han de parlar en públic, i és necessari que aquests augmenten la confiança en si mateixos i milloren les destreses d’exposició oral, la qual cosa es pot aconseguir promovent el treball en equip i l’aprenentatge col·laboratiu. L’objectiu d’aquest treball és estudiar si l’avaluació per parelles de les exposicions orals influeix en el nivell de destreses d’exposició oral dels estudiants. L’estudi es va portar a terme al College of International Relations and Diplomacy de la Dag Hammarskjöld University, a Zagreb. Mitjançant una eina d’avaluació, els participants van avaluar les presentacions dels seus companys al principi i al final del semestre, i es va trobar una diferència significativa entre els dos conjunts de resultats. A més, l’anàlisi de les actituds dels estudiants cap a l’avaluació per parelles complementa els resultats quantitatius, la qual cosa demostra que els participants reconeixen la seua importància i són capaços de reflexionar de forma més eficient sobre el seu treball i el dels seus companys.