Nous gèneres d’investigació i prosòdia anglesa: una anàlisi exploratòria de l’entonació de l’anglès acadèmic als videoarticles de mètodes sobre biologia experimental

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Ignacio Guillén Galve

Resum

Ignacio Guillén Galve
Miguel A. Vela-Tafalla
University of Zaragoza, Spain


 


ABSTRACT


L’entorn multimèdia digital en què es desenvolupa actualment la comunicació en investigació té repercussions importants en el disseny de cursos d’anglès professional i acadèmic (IPA) (Pérez-Llantada 2016), ja que l’expressió oral i els elements visuals són fins i tot més determinants per a l’èxit comunicatiu (Crawford-Camiciottoli i Fortanet-Gómez 2015). No obstant això, els manuals d’entonació han restat pràcticament intactes durant dècades, reflex d’una època en què l’accés a l’entonació acadèmica real en ús ha sigut limitat. Per contrarestar aquesta situació, hem utilitzat l’anàlisi multimodal de Hafner (2018) de videoarticles de mètodes sobre biologia experimental a través de l’estudi de l’entonació utilitzada en un corpus exploratori de la secció «Introducció» de les investigacions, identificada com la més híbrida pel que fa al gènere. La nostra anàlisi suggereix que l’entonació tradicional hallidayana explicada en manuals com els de Hewings (2007) o Brazil (1994) no arriba a reflectir el fenomen observat en el nostre corpus. S’ha demostrat que aquests fenòmens d’entonació (la majoria desviacions de la tonicitat tradicional) són coherents amb factors propis del gènere com la intenció comunicativa i l’estructura dels moviments. Per això, es proposa realitzar una revisió més àmplia de materials sobre entonació en contexts acadèmics.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Com citar
Guillén Galve, I., & Vela-Tafalla, M. A. (2020). Nous gèneres d’investigació i prosòdia anglesa: una anàlisi exploratòria de l’entonació de l’anglès acadèmic als videoarticles de mètodes sobre biologia experimental. Language Value, 12(1). https://doi.org/10.6035/LanguageV.2020.12.2
Secció
Articles