La difícil permanencia de la impermanencia: una mirada crítica a la exposición de referencia del Museo de Etnografía de Neuchâtel (Suiza)

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Sara Sánchez del Olmo

Resum

Precursor de la denominada «museologia de la ruptura», el Museu d'Etnografia de Neuchâtel constitueix, encara hui, una institució singular dins del panorama museístic europeu. Des dels anys 80, de la mà dels seus successius directors –Hainard i Gonseth– el Museu ha buscat convertir-se en un espai de desconstrucció cultural creant exposicions temporals destinades a desxifrar les regles del funcionament social i a reflexionar, entre altres qüestions, sobre els processos de producció dels estereotips i de les ideologies. Per diferents raons, l'exposició permanent es va mantindre sense tot just modificacions durant llarg temps fins que, en 2017, una nova proposta va veure la llum. En aquest treball analitzem críticament la (actual) exposició
de referència; busquem mostrar les seues particularitats i, al temps, assenyalar algunes de les limitacions i dels riscos que, en la nostra opinió, acompanyen a aquest projecte.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Com citar
Sánchez del Olmo, S. (2021). La difícil permanencia de la impermanencia: una mirada crítica a la exposición de referencia del Museo de Etnografía de Neuchâtel (Suiza). Diferents. Revista De Museus, (6), 148–169. https://doi.org/10.6035/diferents.5987
Secció
Articles