Escriptura ordinària: teoritzant l’afectivitat del present en The Hundreds de Lauren Berlant i Kathleen Stewart
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Resum
Aquest article estudia com els afectes són conceptualitzats a The Hundreds (2019), el projecte col·laboratiu entre Lauren Berlant i Kathleen Stewart compost per cent poemes de cent paraules (o múltiples de cent paraules). Al llarg d'ells, les autores reflexionen críticament i afectivament sobre la vida diària i la teoritzen a través de practiques d'escriptura etnogràfica i teoricoexperimentals, autoimposant-se una restricció de paraules al moment d'escriure per explorar les possibilitats darrere de formes alternatives d'escriure i teoritzar els afectes. Centrant-se en la fusió de poesia, etnografia i teoria present a The Hundreds, aquest treball explora les qualitats formals dels poemes del llibre i com les fronteres entre la ficció i la crítica es difuminen a través d'una sèrie de tàctiques experimentals i creatives que suggereixen pedagogies ètiques radicals i resisteixen els valors neoliberals presents a l'acadèmia. Algunes d'aquestes tàctiques subverteixen convencions acadèmiques referides a practiques enunciatives, de citació i d'autoria, suggerint formes innovadores d'habitar el lloc de l'acadèmic i noves maneres d'entendre la pròpia acadèmia. Una de les preguntes centrals que aquesta investigació intenta respondre és com la forma és utilitzada per Berlant i Stewart en el seu text per teoritzar els afectes, prestant especial atenció a com les seves pràctiques constitueixen el que es podria anomenar «escriptura ordinària», un mètode creatiu per a teoritzar i descriure el que és ordinari i les condicions afectives del present.
Descàrregues
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
S'utilitza una llicència de drets d'autor CREATIVE COMMONS d'accés obert. Aquells autors les obres dels quals siguin publicades per aquesta revista, accepten els termes següents:
- a. Els autors conservaran els seus drets d'autor i garantiran a la revista el dret a publicar primer la seva obra, que estarà simultàniament subjecta a la Llicència de Reconeixement Creative Commons CC BY SA que permet a tercers compartir l'obra sempre que s'indiqui el seu autor i la seva primera publicació.
- b. Els autors podran adoptar altres contractes de llicència no exclusius per a la distribució de la versió publicada de l'obra (per exemple, dipositar-la en un arxiu telemàtic institucional o publicar-la en un volum monogràfic) sempre que s'indiqui la publicació inicial en aquesta revista.
- Els autors poden -i es recomana- difondre la seva obra a través d'Internet (per exemple, en arxius telemàtics institucionals o a la seva pàgina web) abans i durant el procés de presentació, la qual cosa pot produir intercanvis interessants i augmentar les citacions de l'obra publicada.
Referències
Berlant, Lauren and Kathleen Stewart. 2019. The Hundreds. Durham & London: Duke University Press.
Berlant, Lauren. 1997. The Queen of America Goes to Washington City: Essays on Sex and Citizenship. Durham & London: Duke University Press.
Berlant, Lauren. 2008. The Female Complaint: The Unfinished Business of Sentimentality in American Culture. Durham & London: Duke University Press.
Berlant, Lauren. 2010. «Thinking about Feeling Historical». In Political Emotions: New Agendas in Communication, ed. Janet Staiger et al. New York & London: Routledge, 229–245.
Berlant, Lauren. 2011. Cruel Optimism. Durham & London: Duke University Press.
Berlant, Lauren. 2019a. «Reading Sedgwick, Then and Now» In Reading Sedgwick, ed. Lauren Berlant. Durham & London: Duke University Press.
Berlant, Lauren. 2019b. «The Hundreds, observation, encounter, atmosphere, and world-making». Journal of Visual Culture, 18 (3): 289–304.
Brewster, Ann and Schlunke, Katrina. 2005. «We Four: Fictocriticism Again». Journal of Media & Cultural Studies, 19 (3): 393–395. DOI: 10.1080/10304310500176818
Certeau, Michel de. 1988. The Practice of Everyday Life. Berkeley: University of California Press.
Cvetkovich, Ann. 2012. Depression: A Public Feeling. Durham & London: Duke University Press.
Deleuze, Gilles and Felix Guattari. 1983. «What is a Minor Literature». Mississippi Review, 11 (3): 13–33.
Flavell, Helen. 2004. Writing-Between: Australian and Canadian Ficto-Criticism [Doctoral thesis, Murdoch University]. Murdoch University Research Repository, https://researchrepository.murdoch.edu.au/id/eprint/53/
Flavell, Helen. 2009. «Who Killed Jeanne Randolph? King, Muecke or “ficto-criticism”». In Outskirts: Feminism Along the Edge, 20. Available online: https://www.outskirts.arts.uwa.edu.au/volumes/volume-20/flavell. Accessed on April 10th, 2022.
Haas, Gerrit. 2014. Ficto/critical strategies: Subverting textual practices of meaning, other, and self-formation. [Doctoral thesis, Freie Universität Berlin & The University of Western Australia]. University of Western Australia Research Repository, https://api.research-repository.uwa.edu.au/ws/portalfiles/portal/9835008/Haas_Gerrit_2014.pdf
repository.uwa.edu.au/ws/portalfiles/portal/9835008/Haas_Gerrit_2014.pdf
Haraway, Donna J. 2016. Staying with the Trouble: Making Kin in the Chthulucene. Durham & London: Duke University Press.
Harney, Stefano and Fred Moten. 2013. The Undercommons: Fugitive Planning and Black Study. New York: Minor Compositions.
Massumi, Brian. 1995. «The Autonomy of Affect». Cultural Critique, 31: 83–109. DOI: https://doi.org/10.2307/1354446
Muecke, Stephen. 2002. «The Fall: Fictocritical Writing». Parallax, 8 (4): 108–112. DOI: 10.1080/1353464022000028000
Nealon, Chris. 2019. «Sedgwick Inexhaustible». In Reading Sedgwick, ed. Lauren Berlant. Durham & London: Duke University Press.
Robb, Simon. 1996. «Academic Divination is not a Mysticism: Fictocriticism, Pedagogy and Hypertext» in Crossing Lines: formations of Australian Culture, ed. Association for the Study of Australian Literature.
Sedgwick, Eve Kosofsky. 1997. «Paranoid Reading and Reparative Reading; or, You’re So Paranoid, You Probably Think This Introduction is About You». In Novel Gazing: Queer Readings in Fiction, ed. Eve Kosofsky Sedgwick. Durham: Duke University Press, 1–37.
Sedgwick, Eve Kosofsky. 2003. Touching Feeling. Affect, Pedagogy, Performativity. London & Durham: Duke University Press.
Singh, Julietta. 2018. Unthinking Mastery. Dehumanism and Decolonial Entanglement. Durham & London: Duke University Press.
Stewart, Kathleen. 1996. A Space on the Side of the Road: Cultural Poetics in an “Other” America. New Jersey: Princeton University Press.
Stewart, Kathleen. 2005. «Cultural Poesis: The Generativity of Emergent Things». In The SAGE Handbook of Qualitative Research, ed. Norman K. Denzin and Yvonna S. Lincoln. Thousand Oaks: Sage Publications, 1015–1030.
Stewart, Kathleen. 2007. Ordinary Affects. Durham & London: Duke University Press.
Stewart, Kathleen. 2008. «Weak Theory in an Unfinished World» In Journal of Folklore Research, 45, 1: 71–82. http://doi.org/10.2979/JFR.2008.45.1.71
Stewart, Kathleen. 2014. «Tactile Compositions» In Objects and Materials: a Routledge Companion, ed. Penny Harvey et al. London & New York: Routledge, 119–127.