Posthuman Perspectives and Postdramatic Theatre: the Theory and Practice of Hybrid Ontology in Katie Mitchell’s The Waves
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Resum
Drawing connections between the theories of Hans-Thies Lehmann’s postdramatic theatre and N. Katherine Hayles’s presentation of posthuman ontology, where each responds to technologically-conditioned ways of knowing, experiencing, and being, this article interrogates changing models of theatrical forms and subjectivity. It argues that Katie Mitchell’s 2006-2007 National Theatre
production of The Waves constructs a particular kind of posthuman subject who is materially instantiated and formed by emergent processes. This hybrid being replaces the dualistically conceived sovereign subject/hero of the liberal humanist model typical of traditional drama, and articulates a world built of flatter structures of mutuality.
Descàrregues
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
S'utilitza una llicència de drets d'autor CREATIVE COMMONS d'accés obert. Aquells autors les obres dels quals siguin publicades per aquesta revista, accepten els termes següents:
- a. Els autors conservaran els seus drets d'autor i garantiran a la revista el dret a publicar primer la seva obra, que estarà simultàniament subjecta a la Llicència de Reconeixement Creative Commons CC BY SA que permet a tercers compartir l'obra sempre que s'indiqui el seu autor i la seva primera publicació.
- b. Els autors podran adoptar altres contractes de llicència no exclusius per a la distribució de la versió publicada de l'obra (per exemple, dipositar-la en un arxiu telemàtic institucional o publicar-la en un volum monogràfic) sempre que s'indiqui la publicació inicial en aquesta revista.
- Els autors poden -i es recomana- difondre la seva obra a través d'Internet (per exemple, en arxius telemàtics institucionals o a la seva pàgina web) abans i durant el procés de presentació, la qual cosa pot produir intercanvis interessants i augmentar les citacions de l'obra publicada.