Introduction
Main Article Content
Downloads
Article Details
An open-access CREATIVE COMMONS copyright license is used. Those authors whose works are published by this journal, accept the following terms:
- Authors will retain their copyright and guarantee the Journal the right to first publish their work, which will simultaneously be subject to the Creative Commons Recognition License CC BY SA that allows third parties to share the work, provided that its author and first publication is indicated.
- Authors may adopt other non-exclusive license agreements for the distribution of the published version of the work (e.g., deposit it in an institutional telematics file or publish it in a monographic volume) provided that the initial publication in this journal is indicated.
- Authors are allowed and recommended to disseminate their work over the Internet (e.g. in institutional telematics files or on their website) before and during the submission process, which can produce interesting exchanges and increase quotes of the published work.
Funding data
-
Ministerio de Ciencia e Innovación
Grant numbers MCIN/ AEI 10.13039/501100011033
References
Barthes, Roland (1968). «La Mort de l’auteur». Mantéia, 5: 61‒67.
Barthes, Roland (1987 [1968]). El susurro del lenguaje. Más allá de la palabra y la escritura. Trad. C. Fernández Medrano. Paidós. 65‒71.
Bennett, Andrew (2005). The Author. Routledge.
Bonnet, Jean-Claude (1985). «L’Écrivain comme fantasme». Poétique, 63, sept. 1985.
Bonnet, Jean-Claude (2016). «El fantasma del escritor». En Aina Pérez Fontdevila y Meri Torras (eds.), Los papeles del autor-a: marcos teóricos sobre la autoría literaria (pp. 307‒342). Arco Libros.
Burke, Seán (1995). Authorship from Plato to the Posmodern. A reader. Edimburgo: Edinburgh University Press.
Burke, Seán (1998). The Death and Return of the Author: Cricism and Subjetivism in Barthes, Foucault and Derrida. Edinburgh Press.
Díaz, J.-L. (1993). «L’écrivain comme fantasme». En C. Coquio y R. Salado (cords.), Barthes après Barthes, une actualité en question, (pp. 77‒87). Presses Universitaires de Pau.
Díaz, J.-L. (2011). L’homme et l’oeuvre. Presses Universitaires de France.
Díaz, J.-L. (2016). «Muertes y renacimiento del autor». En Aina Pérez Fontdevila y Meri Torras (eds.), Los papeles del autor-a: marcos teóricos sobre la autoría literaria (pp. 55‒77). Arco Libros.
Escandell Montiel, Daniel (2016). Mi avatar no me comprende. Delirio.
Foucault, Michel. 1969. «Qu’est-ce qu’un auteur?». Bulletin de la Société française de philosophie, LXIV: 73‒104.
Meizoz, Jérôme (2014). «Aquello que le hacemos decir al silencio: postura, ethos, imagen de autor». En Juan Zapata (ed.), La invención del autor: nuevas aproximaciones al estudio sociológico y discursivo de la figura autorial (pp. 85‒96). Universidad de Antioquía.
Meizoz, Jérôme (2015). Posturas literarias. Puestas en escena modernas del autor. Trad. Juan Zapata. Universidad de Los Andes, Ediciones Uniandes.
Pérez Parejo, Ramón (2004). «La crisis de la autoría: desde la muerte del autor de Barthes al renacimiento de la anonimia en Internet», Espéculo, 26.
Pérez Fontdevilla, Aina, y Meri Torras Francés (2016a). «Hacia una biografía del concepto de autor». En Aina Pérez Fontdevilla y Meri Torras Francés (eds.), Los papeles del autor/a. Marcos teóricos sobre la autoría literaria (pp. 11‒51). Arco Libros.
Pérez Fontdevila Aina, Meri Torras Francés (eds.) (2016b). Los papeles del autor/a. Marcos teóricos sobre la autoría literaria. Arco libros.
Zapata, Juan (comp.) (2014). La invención del autor: nuevas aproximaciones al estudio sociológico y discursivo de la figura autorial. Universidad de Antioquía.