Rembétiko i llengua: la consciència de l’argot

Contenido principal del artículo

Autor/a: Rubén Montañés

Resumen

En el període que va des de la Gran Catàstrofe d’Àsia Menor i l’ocupació nazi durant la 1a Guerra Mundial, es configura el gènere musical anomenat rembétiko, una manifestació en principi de la cultura suburbana que progressivament perdrà els seus trets més marginals. Una característica del rembétiko és la utilització en les lletres de les seves cançons de molts termes d’argot, o que passaven per ser-ho. A través de la cançó de 1932 «Το λεξικό του μάγκα», «El lèxic del pinxo», s’analitzen alguns d’aquests termes i es reflexiona sobre el concepte i límits de l’argot.

Detalles del artículo

Cómo citar
Montañés, R. (2021). Rembétiko i llengua: la consciència de l’argot. ΑΕΡΗΔΕΣ TORRE DELS VENTS, (2), 9–21. https://doi.org/10.6035/Aerides.2021.2.01
Sección
Ensayo

Citas

BIBLIOGRAFIA
Apalodimos, Dinos. 1988. Λεξικό των ονομάτων των πουλιών της Ελλάδας. Atenes: Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας [Museu Gulandrís d’Història Natural].
Caligari, Giacinto. 1970. Chiavenna in dialetto. Ciavenna: Centro Studi Storici Chiavennaschi.
Sathas, Konstandinos. 1873. Μεσαιωνική Βιβλιοθήκη ή Συλλογή ανεκδότων μνημείων της Ελληνικής Ιστορίας B’. Venècia: Τύποις του Χρόνου.
Sarantakos, Nikos. 2018. https://sarantakos.wordpress.com/2018/02/04/tzoges/
―. 2019. https://sarantakos.wordpress.com/2019/02/26/ypoglossia/
Tsiforos, Nikos. 1987 [1960-61]. Τα παιδιά της πιάτσας. Atenes: Ερμής.