Rembétiko i llengua: la consciència de l’argot

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Autor/a: Rubén Montañés

Resum

En el període que va des de la Gran Catàstrofe d’Àsia Menor i l’ocupació nazi durant la 1a Guerra Mundial, es configura el gènere musical anomenat rembétiko, una manifestació en principi de la cultura suburbana que progressivament perdrà els seus trets més marginals. Una característica del rembétiko és la utilització en les lletres de les seves cançons de molts termes d’argot, o que passaven per ser-ho. A través de la cançó de 1932 «Το λεξικό του μάγκα», «El lèxic del pinxo», s’analitzen alguns d’aquests termes i es reflexiona sobre el concepte i límits de l’argot.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Com citar
Montañés, R. (2021). Rembétiko i llengua: la consciència de l’argot. ΑΕΡΗΔΕΣ TORRE DELS VENTS, (2), 9–21. https://doi.org/10.6035/Aerides.2021.2.01
Secció
Assaig

Referències

BIBLIOGRAFIA
Apalodimos, Dinos. 1988. Λεξικό των ονομάτων των πουλιών της Ελλάδας. Atenes: Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας [Museu Gulandrís d’Història Natural].
Caligari, Giacinto. 1970. Chiavenna in dialetto. Ciavenna: Centro Studi Storici Chiavennaschi.
Sathas, Konstandinos. 1873. Μεσαιωνική Βιβλιοθήκη ή Συλλογή ανεκδότων μνημείων της Ελληνικής Ιστορίας B’. Venècia: Τύποις του Χρόνου.
Sarantakos, Nikos. 2018. https://sarantakos.wordpress.com/2018/02/04/tzoges/
―. 2019. https://sarantakos.wordpress.com/2019/02/26/ypoglossia/
Tsiforos, Nikos. 1987 [1960-61]. Τα παιδιά της πιάτσας. Atenes: Ερμής.