Memory and visibility in video games’ product placement

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Antonio Seoane Nolasco
Antonio Sanjuán Pérez
Sandra Martínez Costa

Abstract

This study aims on the visibility the product placement has in video games scenes. A qualitative experimental study with eye tracking was made in order to determine the most visible screen areas and, therefore, the most efficient ones for the brands insertion in a joyful environment. This study centers on efficiency and memory related with nine screen area locations: right, center and left; and upper, lower and central. The goal is to find the areas of greater visibility, and also the ones that maintain a greater recall for the brands.

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How to Cite
Seoane Nolasco, A., Sanjuán Pérez, A., & Martínez Costa, S. (2015). Memory and visibility in video games’ product placement. AdComunica, 63–75. https://doi.org/10.6035/2174-0992.2015.9.5
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Informe
Author Biographies

Antonio Seoane Nolasco, Facultade de Ciencias da Comunicación Universidade da Coruña

Antonio Seoane Nolasco [antonio.seoane@udc.es] es ingeniero informático por la Universidade da Coruña (UDC). Es profesor a tiempo parcial desde 2007 en la Facultad de Ciencias de la Comunicación de la UDC en la que imparte Animación y Videojuegos. Es investigador desde 1998 en el laboratorio VideaLAB de la UDC especializado en gráficos avanzados y responsable de desarrollo en la empresa de videojuegos Gato Salvaje S.L. en A Coruña.

Antonio Sanjuán Pérez, Universidade da Coruña

Antonio San Juan Pérez [sanjuan@udc.es] es doctor en Ciencias de la Información por la Universidad Complutense. Es profesor titular de Comunicación Audiovisual y Publicidad desde 2003 en la Universidad de A Coruña. Actualmente es vicedecano en la Facultad de Ciencias de la Comunicación, de la que fue decano entre 2003 y 2009.

Sandra Martínez Costa, Universidade da Coruña

Sandra Martínez Costa [smartinez@udc.es] es doctora en Publicidad y Relaciones Públicas por la Universidade de Vigo desde 2008. Desde 2004 es profesora contratada doctora de Comunicación Audiovisual y Publicidad en la Facultad de Ciencias de la Comunicación.

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