I like to play of Sony PlayStation®. It is a crossmedia or a transmedia irony?

Main Article Content

Gemma Sanchis Roca
Santiago Maestro Cano
Elvira Canós Cerdá

Abstract

Persuassion associated with advertising message can be hidden from the variety of advertising campaign pieces nowadays. The message is adapted to the type of media on which is inserted and can reach the target audience across multiple platforms. In the digital era adapting messages to each medium is possible without assuming a remarkable increase in the cost of the campaign. Users are no longer required to receive the messages linearly. The concept of interactivity allows the target flow through the different media as behaving as «broadcasters» through social networks. This research will analyze the integrated I like to play Sony Playstation® campaign, which have been used different media to reach the target and achieve the goals set by the agency and the advertiser. This study aims to find out if this campaign can be seen as a case of transmedia campaign or if it is a crossmedia campaign. We will define conceptually these terms and analyze the different pieces that compose the campaign and to generate a questionnaire for parents with small children to try to establish the communication channel by they have known the campaign.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Sanchis Roca, G., Maestro Cano, S., & Canós Cerdá, E. (2014). I like to play of Sony PlayStation®. It is a crossmedia or a transmedia irony?. AdComunica, 149–170. https://doi.org/10.6035/2174-0992.2014.7.9
Issue
Section
Otras investigaciones
Author Biographies

Gemma Sanchis Roca, Universidad CEU Cardenal Herrera

Gemma Sanchis Roca [gemma@uch.ceu.es] es Licenciada en Publicidad y Relaciones Públicas. Obtuvo el DEA con el trabajo titulado «Estudio sobre la aplicación de la usabilidad web en los menús de los DVD-Vídeo». Es profesora de Teoría y Técnica Audiovisual y de Registro y Edición de Imagen. Ha participado en proyectos de innovación docente recibiendo un premio por uno de dichos proyectos.

Santiago Maestro Cano, Universidad Cardenal Herrera CEU

Santiago Maestro Cano [smaestro@uch.ceu.es] es Doctor en Ciencias de la Información, es Director del Departamento de Comunicación Audiovisual, Publicidad y Tecnología de la Información en la Universidad CEU UCH. Autor de artículos y capítulos de libros en materia de producción audiovisual. Miembro del grupo de investigación centrado en los recursos creativos empleados por las marcas para la conexión con los consumidores en la era digital.

Elvira Canós Cerdá, Universidad Cardenal Herrera CEU

Elvira Canós Cerdá [elcanos@uch.ceu.es] es Licenciada en Comunicación Audiovisual, es docente en la Universidad CEU- UCH y Secretaria del Departamento de Comunicación Audiovisual, Publicidad y Tecnología de la Información desde marzo de 2012. Ejerce como Coordinadora de la Unidad Docente de Cine, Televisión, Vídeo y Fotografía desde 2005 y ha participado y obtenido premios en proyectos de innovación docente.

Most read articles by the same author(s)