Mobile Applications Incidence in the Decision Making of Potential Tourists in Huelva City

Main Article Content

Luis M. Romero-Rodríguez
Ángel Torres-Toukoumidis
Ignacio Aguaded

Abstract

This paper presents an analysis of spending habits and buying process of travel services through mobile applications in Huelva city. Among the most significant results can be found that 52.04% of potential tourists use mobile applications, being fully decisive in their decision to purchase the comments and opinions of other tourists on these platforms, as well as photographs of the destination you choose, while they are understanding that such information often false or manipulated.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Romero-Rodríguez, L. M., Torres-Toukoumidis, Ángel, & Aguaded, I. (2016). Mobile Applications Incidence in the Decision Making of Potential Tourists in Huelva City. AdComunica, 45–68. https://doi.org/10.6035/2174-0992.2016.12.4
Section
Informe
Author Biographies

Luis M. Romero-Rodríguez, Universidad de Huelva

Luis M. Romero-Rodríguez es Doctor en Comunicación, primer egresado del programa de Doctorado Interuniversitario en Comunicación bajo la línea de investigación «Educomunicación y Media Literacy» (2014), de las universidades de Huelva, Sevilla, Málaga y Cádiz. Actualmente se desempeña como Coordinador de Comunicación e Investigador de la Red Interuniversitaria Euroamericana sobre Competencias Mediáticas para la Ciudadanía «ALFAMED» (www.redalfamed.org) e investigador asociado del Grupo Ágora de la Universidad de Huelva.


Ángel Torres-Toukoumidis, Universidad de Huelva

Angel Torres-Toukoumidis es Doctorando en el programa de Doctorado Interuniversitario en Comunicación bajo la línea de investigación «Educomunicación y Media Literacy» (2014), de las universidades de Huelva, Sevilla, Málaga y Cádiz, realizando investigación sobre la Gamificación como estrategia integral de políticas públicas y educación ciudadana. Licenciado en Estudios Liberales por la Universidad Metropolitana (Venezuela), homologado en Ciencias Políticas por la Universidad Complutense de Madrid y Máster en Comunicación con Fines Sociales por la Universidad de Valladolid.


Ignacio Aguaded, Universidad de Huelva

Ignacio Aguaded es Catedrático de Universidad de Educación y Comunicación en la Universidad de Huelva. Preside el Grupo Comunicar, colectivo veterano en España en «Media Literacy», y dirige la revista científica iberoamericana de comunicación y educación «Comunicar». Director del Grupo de Investigación «Agora» dentro del Plan Andaluz de Investigación (PAI-HUM-648). Director del Máster Oficial de Comunicación y Educación Audiovisual (UHU/UNIA) y del Master (TP) de Gestión de Contenidos Multimedia (UNIA).


Most read articles by the same author(s)