Local television as the axis of the close audiovisual communication. The role of the TVG in Galicia

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Xosé López García
Xosé Soengas Pérez
Ana Isabel Rodríguez Vázquez

Abstract

Television has shown its strengths in the formation of the present media environment, which has been built around the new paradigm of the global communication: the Internet. The best evidence of this assertion is the growing audience share of the different TV offerings. All this has been made possible by the technological transformation and the ability of TV to adapt itself to the multi-device offer, which is still in a development phase, and the exploitation of strengths in communicating through images. The local context has been the best laboratory for testing the potential of television as the axis of the close visual communication. The paper presents the case study of Television de Galicia, the public regional channel, through a descriptive- exploratory methodology to conclude the continuing importance of the proximity and strategic value of social connection this channel continues to play a role key in nearby Galicia audiovisual offer.

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How to Cite
López García, X., Soengas Pérez, X., & Rodríguez Vázquez, A. I. (2016). Local television as the axis of the close audiovisual communication. The role of the TVG in Galicia. AdComunica, 61–73. https://doi.org/10.6035/2174-0992.2016.11.5
Section
Informe
Author Biographies

Xosé López García, Universidade de Santiago de Compostela

Xosé López García es Catedrático de Periodismo en la Universidade de Santiago de Compostela (USC). Secretario del Consello da Cultura Galega. Dirige el grupo de investigación Novos Medios en la USC. Líneas de trabajo: medios locales, ciberperiodismo, historia de la Comunicación en Galicia y tendencias periodísticas.

Xosé Soengas Pérez, Universidad de Santiago de Compostela (USC)

Xosé Soengas Pérez es Catedrático de Comunicación Audiovisual y director del Departamento de Ciencias de la Comunicación-USC (2004-2012). Imparte docencia de Información Audiovisual y sus líneas de investigación se centran en el análisis de contenidos informativos en radio y televisión. Actualmente dirige el Máster Comunicación e Industrias Creativas de la USC.

Ana Isabel Rodríguez Vázquez, Universidad de Santiago de Compostela (USC)

Ana Isabel Rodríguez Vázquez es Doctora en Comunicación por la USC y licenciada en Ciencias da Información por la UCM. Líneas de trabajo: televisión, programación, audiencias, formatos e información. Investigadora del Grupo Estudios Audiovisuales (GEA) de la USC. Colaboradora del Grupo FONTA (UCM).

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