Validity and extensions of the Model Elaboration Likelihood (ELM). Towards a field theory in persuasive advertising
Main Article Content
Abstract
The main model of persuasion nowadays, the model elaboration likelihood (ELM) is subjected to a review, beyond an experimental verificationism, from analysis of frames (framing) that reveals the rules of problematizing of cognitive social psychology, the native field from where the model is born. Its explanatory and pragmatic value is compared with the inductive method proposed by Glaser, and it is posed in relationship with implicit models of advertising creators and persuasive advertising needs. Of the above it is extracted an overall evaluation of ELM.
On the recommendation of the nobel Herbert Simon about heuristic discipline integration, a way to extend the ELM model, as a new metatheory that can contribute to the advancement of persuasive advertising theorizing, is proposed.
Downloads
Article Details
1. Política propuesta para Revistas que ofrecen Acceso Abierto
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:
- Los autores conservan los derechos de autor y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que licenciado bajo la licencia CC BY-SA, que permite a otros compartir el trabajo con un reconocimiento de la autoría del trabajo y la publicación inicial en esta revista.
- Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.