Avisos

Sello de calidad FECYT

2023-07-02

Nos complace informarles de que la revista Language Value ha recibido una resolución POSITIVA para la obtención del sello FECYT, otorgado por el Ministerio de Ciencia e Innovación en su 8ª edición de la evaluación de calidad editorial y científica de revistas españolas, en concreto, en el área de Lingüística y Comunicación, Información y Documentación Científica.

Call for papers (Special issue)

2022-09-08

Número especial

Editores invitados: Dr. Francisco J. Álvarez-Gil y Dra. Ivalla Ortega-Barrera (Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, Spain).

The relational aspect of language can be studied from multiple approaches, as argued by Lorés-Sanz, Mur-Dueñas and Lafuente-Millán (2010), Sancho Guinda, Gotti and Breeze (2014), among others, including methods of discourse and conversational analysis, critical discourse analysis, sociolinguistics, and pragmatics. The nature of this phenomenon often makes it advisable to describe it from more than one perspective that can account for both its form and meaning, as well as the function they fulfil and the reason why a specific marker is chosen in a specific discursive moment, such as the act of persuasion (Orts and Breeze 2017, p. 10).

It is reasonable to think that, in addition to attested politeness devices in women’s early technical writing, a web of relational markers is used, which may or may not present variation according to the contextual variables of situation and culture (register and textual genre) and possibly time. This hypothesis, although it reflects a linguistic fact to be expected in any speaker, does not rule out the possibility that women, depending on the time and their social situation, may use markers similar to those used by men, although it is expected that there is a set of markers, as seen in the study by Alonso-Almeida and Álvarez-Gil (2022), which are specific to non-literary writing by women. All of this would allow us to show more clearly the role that women have historically played in the construction of scientific thought.

Fechas importantes: 

Fecha límite para el envío de propuestas (resumen de 150-200 palabras sin referencias): 15 de octubre de 2022, enviado a ivalla.ortega@ulpgc.es and francisco.alvarez@ulpgc.es 
Notificación de aceptación: 1 de noviembre de 2022 
Fecha límite para el envío de artículos: 1 de marzo de 2023, enviado a través de la plataforma de LV. 
Por favor, seguid las indicaciones de la revista para el envío. Language Value hace uso de una plantilla. 
Notificación de aceptación: mediados de abril de 2023 
Fecha de publicación: Junio 2023

Número completo 14.2

2021-12-15

El número 14.2 de Language Value titulado New Directions in English as a Medium of Instruction in Tertiary Education ha sido publicado en diciembre de 2021.

Llamado a comunicaciones (número especial)

2021-07-28

Número especial: New Directions in English as a Medium of Instruction in Tertiary Education

Editor: Prof. Francisco Alonso Almeida (Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, España)

This special issue of Language Value will bring together original studies on English as a Medium of Instruction. We seek reflection on methodological practices in the EMI framework following from theoretical and empirical research relating EMI and such aspects as national language policies, learning and teaching strategies, cross-cultural variables, sex and gender equity in teaching professional content, the role of psycholinguistics, classroom interaction, the effect of socio-cultural variables in learning, teaching and learning materials, and evaluation, among others.

Fechas importantes:

Fecha límite para el envío de artículos: 1 Septiembre de 2021 a través de la plataforma de Language Value.

Por favor, seguid las directrices de la revista para el envío de comunicaciones. Language Value utiliza una plantilla disponible en la página web.

Notificación de aceptación: finales de octubre de 2021

Publicación: Diciembre de 2021