Manual de Neuroeducación y Neurociencias del Bilingüismo

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Alba Vivancos Sánchez

Resum

Aquesta ressenya examina el Manual de Neuroeducació i Neurociències del Bilingüisme, del qual són coautors el Dr. Rafael Emilio Bello Díaz i la Dra. Karen Bello Llinás. El llibre, publicat sota els auspicis del Viceministeri de Supervisió, Avaluació i Control de Qualitat Educativa de la República Dominicana, ofereix una exploració exhaustiva de les dimensions neurològiques i educatives del bilingüisme. Dividit en deu capítols, aprofundeix en temes com la interacció cervell-llenguatge, la ment bilingüe, la neurolingüística i les funcions executives, posant èmfasi en la intersecció de la neurociència i l'aprenentatge d'idiomes.
Encara que al principi l'estructura pot semblar intricada a causa de l'amplitud del contingut, les extenses cites i l'anàlisi rigorosa en garanteixen el valor com a recurs de recerca fiable. La profunditat i l'enfocament del llibre el converteixen en una contribució notable als estudis sobre neuroeducació i bilingüisme, i resulta especialment atractiu per a acadèmics i professionals d'aquests camps.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Com citar
Vivancos Sánchez, A. (2024). Manual de Neuroeducación y Neurociencias del Bilingüismo. Language Value. https://doi.org/10.6035/languagev.8586
Secció
Ressenyes de llibres i multimèdia

Referències

Klein, D., Milner, B., Zatorre, R. J., Meyer, E., & Evans, A. C. (1995). The neural substrates underlying word generation: a bilingual functional-imaging study. Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America, 92(7), 2899–2903. https://doi.org/10.1073/pnas.92.7.2899

Mayer, J. D., & Salovey, P. (1995). Emotional intelligence and the construction and regulation of feelings. Applied and Preventive Psychology, 4(3), 197–208. https://doi.org/10.1016/S0962-1849(05)80058-7

Núñez, E. (2007). ¿Tienen ventajas cognitivas los bilingües sobre monolingües? Lingüística, 47, 76–85.

Osterhout, L., Poliakov, A., Inoue, K., McLaughlin, J., Valentine, G., Pitkanen, I., Frenck-Mestre, C., & Hirschensohn, J. (2008). Second-language learning and changes in the brain. Journal of neurolinguistics, 21(6), 509–521. https://doi.org/10.1016/j.jneuroling.2008.01.001

Paradis, M. (2000). The Neurolinguistics of Bilingualism in the Next Decades. Brain and Language 71, 178–180. https://doi.org/10.1006/brln.1999.2245

Peal, E., Lambert, W. (1962). The Relation of Bilingualism to Intelligence. Psychological Monographs, 76, 1-23. Northwestern University Press. https://doi.org/10.1037/h0093840

Siguan, M. (2001). Bilingüismo y lenguas en contacto. Madrid: Alianza Editorial.

Vygotsky, L. S. (1979). The development of psychological higher processes. Crítica.

Whitaker, H. (1998). Neurolinguistics from the Middle Ages to the Pre Modern era: Historical Vignettes. B. Stemmer & H. Whitaker (eds.). Handbook of Neurolinguistics, 27-54. New York: Academic Press.