Suburbia as a Narrative Space in the Cinematic Universe of Douglas Sirk

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Nieves Alberola Crespo
José Javier Juan Checa

Resum

Douglas Sirk, actualment reconegut com a cineasta influent, va ser considerat un director d’èxit però poc interessant als anys cinquanta. Els seus melodrames van ser qualificats d’anodins, i posteriorment ignorats, per la seua temàtica centrada en les preocupacions de les dones. En les dècades següents, va començar a ser valorat com un autor que no només presentava una posada en escena impecable i vibrant, sinó que també posseïa una capacitat única per presentar pel·lícules que aparentment podrien semblar superficials però que tenien la capacitat de mostrar una crítica subtil i revolucionària sobre la societat nord-americana. L’objectiu d’aquest article és analitzar els aspectes més transgressors i subversius del clàssic de Sirk All that Heaven Allows (1955) des d’una perspectiva de gènere, i com la pel·lícula de Todd Haynes Far from Heaven (2002) ret homenatge al film de Douglas Sirk al temps que afegeix nous reptes abordant temes espinosos que ja existien en els anys 50, però es consideraven tabú per al gran públic.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Com citar
Alberola Crespo, N., & Juan Checa, J. J. (2021). Suburbia as a Narrative Space in the Cinematic Universe of Douglas Sirk. Language Value, 14(1), 112–132. https://doi.org/10.6035/languagev.5953
Secció
Articles

Referències

Doty, A. (1998). Queer Theory. In: The Oxford Guide to Film Studies (p. 648). Oxford University Press.

Gorr, S. (2016). Feminism in a Feminine Space. Retrieved April 29, 2021, from http://www.thecinessential.com/all-that-heaven-allows-feminism

Klinger, B. (1994). Melodrama and Meaning: History, Culture, and the Films of Douglas Sirk. Indiana University Press.

Kürten, J. (2008). Douglas Sirk: Meister des Melodramas. Retrieved April 29, 2021, from https://www.dw.com/de/douglas-sirk-meister-des-melodramas/a-3536695

Rampton, M. (2015). Four waves of feminism. Pacific University Oregon, 25.

Rich, R. (1992). New Queer Cinema. Sight and Sound, 2(5), 32.

Rich, R. (2004). The New Queer Cinema. In Queer Cinema, The Film Reader (p. 252). Routledge.

Richardson, N. (2006). Poison in the Sirkian System: The Political Agenda of Todd Haynes’s Far From Heaven. Scope: An Online Journal of Film Studies, 6.

Scheibel, W. (2017). Revisiting Douglas Sirk’s A Time to Love and a Time to Die. Retrieved April 29, 2021, from https://blog.oup.com/2017/04/douglas-sirk-a-time-to-love-and-a-time-to-die/