Dels editors
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Resum
Dels Editors
EL CAMÍ A SEGUIR A L’ÁREA DE LLENGÜES PER A FINS ESPECÍFICS
Els processos de globalització, el creixent domini de l'anglès als àmbits acadèmic i professional, i els canvis en curs en l'educació superior a tot el món han consolidat el paper de l'ensenyament especialitzat d'idiomes a nivell universitari. A l'igual que moltes situacions d'inestabilitat, el panorama actual presenta als implicats tant oportunitats com amenaces. Com aspecte positiu, l'augment dels contactes internacionals en les àrees més internes de la vida social, acadèmica i econòmica fa que la necessitat d'un ensenyament d'idiomes especialitzat sigui probablement més gran que mai. Ningú surt de l'escola amb una excel·lent capacitat de comunicació professional en un segon idioma, de manera que precisament aquestes habilitats haurien de ser el centre dels cursos de la nova generació de Llengües per a Fins Específiques (LSP). Però lamentablement moltes institucions han trigat a comprendre el paper vital que té l'ensenyament d'idiomes per a fins específics en la preparació dels estudiants per a les seues futures professions. Els professors i els departaments responsables de l'ensenyament de LSP també necessiten urgentment actualitzar els seus propis coneixements i competències, redissenyar els seus cursos i aprofitar aquesta oportunitat per convertir-se en experts en comunicació professional. Els lingüistes i els professionals de LSP estan en una posició única per dur a terme una investigació de principis en dominis lingüístics especialitzats, per traçar un mapa de les característiques específiques dels gèneres professionals i per construir una sòlida comprensió de com les utilitzen les diferents comunitats del discurs. Aquestes investigacions permetran als professors de LSP adoptar una actitud crítica davant el material disponible (Jiang i Hyland 2020), i idear cursos i recursos que s'ajustin més a les necessitats dels seus estudiants.