An introduction to «Cultura a la intempèrie: nous trànsits territorials dels Museus, Centres d’art i Institucions culturals i patrimonials»

Main Article Content

Abstract

La situació generada per la pandèmia pot esdevenir una gran oportunitat per pensar-se com a institució i posar al centre del debat les discrepàncies i les tensions que durant anys han estat presents. Això també ha permès redefinir aquestes institucions des de la contemporaneïtat, des del coratge, tenint a veure amb allò intempestiu i sent capaços de veure-hi en la foscor tal com ens diu Georgio Agamber (2006). Contemporaneïtat present en la proposta de l’artista Javier Peñafiel (2021). Al 1997, Peñafiel creà “el egolactante”, aquest personatge resultat de la infantilització produïda en la nostra societat a través del narcisisme del consumidor i que apareix en diferents formats en funció de les interaccions i de les relacions que estableix amb els altres. El seu escrit a Stoa: “Egolactante, todo tanto” ens mostra la vigència del personatge en el context actual.


La major part dels textos que apareixen en aquest número de la revista mostren experiències que han tingut lloc durant el context de la pandèmia de la Covid-19 i, per tant, en moments de restriccions. Podem establir alguna relació entre restricció i creació?

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Jové, Glòria. 2021. “An Introduction to «Cultura a La intempèrie: Nous trànsits Territorials Dels Museus, Centres d’art I Institucions Culturals I Patrimonials»”. Kult-ur 8 (16):19-40. https://www.e-revistes.uji.es/index.php/kult-ur/article/view/6387.
Section
Àgora

References

Agamber, G. 2006. ¿Qué es lo contemporáneo? El texto retoma la lección inaugural del curso de Filosofía Teórica 2006- 2007 en la Facold.. di Arri e Design del Isriruro Universitario di Architetrura di Venezia. https://adultosmayores.unr.edu.ar/wp-content/uploads/2020/09/Agamben-Que-Es-Lo-Contemporaneo-en-Desnudez.pdf.

Borges, J. L. 1944, 2021. La biblioteca de Babel. Barcelona: Ficciones, Debolsillo.

Esteban Muñoz, J. 2020. Utopía queer. El entonces y allí de la futuridad antinormativa. Argentina: Caja Negra.

Malraux, A 2017. El museu imaginario. Madrid: Cátedra.

Morin, E., Roger, E y Domingo, R. 2002. Educar en la era planetaria: el pensamiento complejo como método de aprendizaje en el error y la incertidumbre. Barcelona: Gedisa.

Perec, G. 1989. La disparition. Paris: L’imaginaire Gallimard.