Irrealitat augmentada: el mite, l'art polític i l'espectador El mite, l'art polític i l'espectador
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Resum
A partir del projecte d’art col·laboratiu en l’espai públic Irrealitat augmentada dut a terme per MITE Collective durant la pandèmia de Covid-19, els membres del col·lectiu artístic ens fem preguntes que ens ajuden a pensar d’una manera teòrica i especulativa sobre la noció de mite que està en el principi del nostre projecte. A través de les diferents seccions de l’article parlarem d’una noció actualitzada de mite i com aquesta noció, aplicada a la pandèmia, és productiva en la definició d’un art polític i una comunitat i un espectador que s’erigeixen com a subjecte polític.
Descàrregues
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Tots els continguts de la revista kult-ur se distribueixen sota una llicència d'ús i distribució Creative Commons Atribució-Compartir Igual 4.0 Internacional (CC BY-SA 4.0), excepte indicació contrària. Pot consultar ací la versió informativa i el text legal de la llicència. La indicació de la llicència d'ús i distribució CC BY-SA 4.0 ha de constar expresament d'aquesta manera quan siga necessari.
Referències
Baricco, Alessandro. 2021. Lo que estábamos buscando. De la pandemia como criatura mítica. Barcelona: Anagrama.
Fontdevila, Oriol. 2018. El arte de la mediación. Bilbao: Consonni.
Gell, Alfred. 1998. Art and Agency. Oxford: Clarendon Press.
Hardt, Michael; Negri, Antonio. 2005. Imperio. Barcelona: Paidós.
Harman, Graham. 2020. Art + Objects. Cambridge: Polity Press.
Hersch, Jeanne. 2013. Tiempo y música. Barcelona: Acantilado.
Ingold, Tim 2017. The art of paying attention. Keynote leída en Art of Research Conference 2017: Art as a catalyst!. Helsinki: Aalto University school of arts, design and architecture. [Disponible en http://artofresearch2017.aalto.fi/keynotes.html]
Latour, Bruno. 2008. Reensamblar lo social. Una introducción a la teoría del actor-red. Buenos Aires: Manantial.
Lehman, Joseph G. 2010. An introduction to the Overton window of political possibility. En Mackinac Center for Public Policy, publicado el 08/04/2010. [Disponible en https://www.mackinac.org/12481]
Ortega y Gasset, José 2009 [1925]. Ensayo de estética a manera de prólogo. En La deshumanización del arte de José Ortega y Gasset. Madrid: Alianza Editorial. pp.152–174.
O’Sullivan, Simon. 2006. Art encounters Deleuze and Guattari. Though Beyond Representation. New York: Plagrave Macmillan
Preciado, Paul. 2020. Yo soy el monstruo que os habla. Barcelona: Anagrama.
Rancière, Jacques. 2003. El maestro ignorante. Cinco lecciones sobre la emancipación intelectual. Barcelona: Laertes.
Rancière, Jacques. 2008. El espectador emancipado. Castellón: Ellago Ediciones.
Sanchiz, Ramiro. 2019. Glosario hipersticional. En Nick Land, Flanged Noumena vol. 1. Barcelona: Holobionte Ediciones.
Srnicek, Nick; William, Alex. 2018. Reinventar el futuro. Postcapitalismo y un mundo sin trabajo. Barcelona: Malpaso.
Stengers, Isabelle. 2018. Another Science is possible. A manifesto for slow science. Cambridge: Polity Press.
Wright, Stephen. 2013. Toward a lexicon of usership. Eindhoven: Van Abbemuseum. [Disponible en
https://museumarteutil.net/wp-content/uploads/2013/12/Toward-a-lexicon-of-usership.pdf]