Irrealitat augmentada: el mite, l'art polític i l'espectador El mite, l'art polític i l'espectador

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Joan Deulofeu
Ana María Álvarez
Enrique Baeza

Resum

A partir del projecte d’art col·laboratiu en l’espai públic Irrealitat augmentada dut a terme per MITE Collective durant la pandèmia de Covid-19, els membres del col·lectiu artístic ens fem preguntes que ens ajuden a pensar d’una manera teòrica i especulativa sobre la noció de mite que està en el principi del nostre projecte. A través de les diferents seccions de l’article parlarem d’una noció actualitzada de mite i com aquesta noció, aplicada a la pandèmia, és productiva en la definició d’un art polític i una comunitat i un espectador que s’erigeixen com a subjecte polític.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Com citar
Bonastra, Quim, Joan Deulofeu, Ana María Álvarez, and Enrique Baeza. 2021. “Irrealitat Augmentada: El Mite, l’art polític I l’espectador: El Mite, l’art polític I l’espectador”. Kult-ur 8 (16). https://doi.org/10.6035/kult-ur.5985.
Secció
Àgora

Referències

Baricco, Alessandro. 2021. Lo que estábamos buscando. De la pandemia como criatura mítica. Barcelona: Anagrama.

Fontdevila, Oriol. 2018. El arte de la mediación. Bilbao: Consonni.

Gell, Alfred. 1998. Art and Agency. Oxford: Clarendon Press.

Hardt, Michael; Negri, Antonio. 2005. Imperio. Barcelona: Paidós.

Harman, Graham. 2020. Art + Objects. Cambridge: Polity Press.

Hersch, Jeanne. 2013. Tiempo y música. Barcelona: Acantilado.

Ingold, Tim 2017. The art of paying attention. Keynote leída en Art of Research Conference 2017: Art as a catalyst!. Helsinki: Aalto University school of arts, design and architecture. [Disponible en http://artofresearch2017.aalto.fi/keynotes.html]

Latour, Bruno. 2008. Reensamblar lo social. Una introducción a la teoría del actor-red. Buenos Aires: Manantial.

Lehman, Joseph G. 2010. An introduction to the Overton window of political possibility. En Mackinac Center for Public Policy, publicado el 08/04/2010. [Disponible en https://www.mackinac.org/12481]

Ortega y Gasset, José 2009 [1925]. Ensayo de estética a manera de prólogo. En La deshumanización del arte de José Ortega y Gasset. Madrid: Alianza Editorial. pp.152–174.

O’Sullivan, Simon. 2006. Art encounters Deleuze and Guattari. Though Beyond Representation. New York: Plagrave Macmillan

Preciado, Paul. 2020. Yo soy el monstruo que os habla. Barcelona: Anagrama.

Rancière, Jacques. 2003. El maestro ignorante. Cinco lecciones sobre la emancipación intelectual. Barcelona: Laertes.

Rancière, Jacques. 2008. El espectador emancipado. Castellón: Ellago Ediciones.

Sanchiz, Ramiro. 2019. Glosario hipersticional. En Nick Land, Flanged Noumena vol. 1. Barcelona: Holobionte Ediciones.

Srnicek, Nick; William, Alex. 2018. Reinventar el futuro. Postcapitalismo y un mundo sin trabajo. Barcelona: Malpaso.

Stengers, Isabelle. 2018. Another Science is possible. A manifesto for slow science. Cambridge: Polity Press.

Wright, Stephen. 2013. Toward a lexicon of usership. Eindhoven: Van Abbemuseum. [Disponible en

https://museumarteutil.net/wp-content/uploads/2013/12/Toward-a-lexicon-of-usership.pdf]