Nueva tendencia: El atrio en los centros comerciales usado como espacio expositivo para instalaciones artísticas

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Marina Garcia-Broch Martín

Resum

En el disseny dels centres comercials del segle XXI, trobem un element que es repeteix: l'atri. És un espai interior buit, al qual apunten galeries de pas i té diverses plantes. També està il·luminat zenitalment. És un focus d'atracció dins del centre comercial. Els usuaris ho recorden positivament, i ho freqüenten molt més que altres zones del centre comercial. I molt recentment, s'observa una nova tendència a tot el món, que incrementa l'interés d'aquests espais: es poden utilitzar per a exposar temporalment obres d'art de gran
grandària suspeses. Així, el centre comercial es regenera i es redimeix. No en va, aquests espais són similars a espais expositius com el propi atri de l'icònic Museu Guggenheim de Nova York, o la Sala de Turbines de la Tate Modern de Londres.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Com citar
Garcia-Broch Martín, M., & Gual Ortí, J. (2021). Nueva tendencia: El atrio en los centros comerciales usado como espacio expositivo para instalaciones artísticas. Diferents. Revista De Museus, (6), 70–87. https://doi.org/10.6035/diferents.6010
Secció
Articles
Biografies de l'autor/a

Marina Garcia-Broch Martín, EASD CASTELLÓ. ESCOLA D'ART I SUPERIOR DE DISSENY DE CASTELLÓ

Arquitecta.

Cap del departament de Disseny d'Interiors de la EASD Castelló

Jaume Gual Ortí

Universitat Jaume I : Castellon de la Plana, ES 2001 to present | Professor (Department of Industrial Systems Engineering and Design)