Communication strategies of social media influencers for branding: the case of Carlos Ríos and Café Secreto

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Eva Sánchez-Amboage
Matías Membiela-Pollán
Clide Rodríguez-Vázquez

Abstract

Hyperconnected in a personalized world. This could be one of the definitions of the contemporary social context that technology and its different uses have been drawing from the hand of today’s society. All the social and economic sectors, structurally, and the agents that participate in them, in particular, live a constant challenge where changes are happening at great speed. Catalysts for this dynamic are undoubtedly the social media that have helped to create and foster a technologically hyperconnected world, and have allowed the development of the figure of social media influencer, one of the biggest trends in digital marketing today.

This research has the general objective of determining the communication success keys of the social media influencer Carlos Ríos (creator of the realfooding healthy life movement) on Instagram, through the analysis of his profile @carlosriosq and his product «Café Secreto». For this purpose, a documentary analysis is performed with the data collected from the tools: Keyhole and InstaBro. The results obtained allow us to clarify the communication guidelines for branding on Instagram, among which stands out, after the study of «Café Secreto», the redefinition of communication in the product launch phases]

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How to Cite
Sánchez-Amboage, E., Membiela-Pollán, M., & Rodríguez-Vázquez, C. (2020). Communication strategies of social media influencers for branding: the case of Carlos Ríos and Café Secreto. AdComunica, 123–150. https://doi.org/10.6035/2174-0992.2020.20.6
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Informe
Author Biographies

Eva Sánchez-Amboage, Universidad de A Coruña

Eva Sánchez-Amboage es doctora en Dirección y Planificación del Turismo por la Universidad de A Coruña. Es profesora del Área de Comercialización e Investigación de Mercados en la Universidad de A Coruña, donde imparte docencia en la Facultad de Economía y Empresa, así como en la Facultad de Comunicación Audiovisual. Sus líneas de investigación están vinculadas, principalmente, a la gestión de la identidad, imagen, comunicación y reputación de la marca de los destinos turísticos a través de los medios sociales.

 

Matías Membiela-Pollán, Universidad de A Coruña

Matías Membiela-Pollán es doctor en Ciencias Económicas y Empresariales por la Universidad de A Coruña. Especialista en Comercio Exterior y Marketing Internacional por CEPADE - Universidad Politécnica de Madrid. Es profesor en el Área de Comercialización e Investigación de Mercados de la Universidad de A Coruña, e imparte docencia en la Facultad de Economía y Empresa (UDC). Sus líneas de investigación están vinculadas al capital social, el bienestar subjetivo y el Marketing; habiendo publicado diversos artículos y libros en las diferentes tareas de autor, coautor, coordinador y editor.


Clide Rodríguez-Vázquez, Universidade de A Coruña

Clide Rodríguez-Vázquez es doctora, Máster en Dirección y Planificación del Turismo por la Universidad de A Coruña, Grado en Turismo y Diplomada en Turismo por la Universidad de A Coruña, España. Profesora contratada en el Área de Comercialización e Investigación de Mercados, Facultad de Economía y Empresa de A Coruña, España.