The promotion of values through the content structure in RTVE Play and Atresplayer

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Talia Rodríguez-Martelo
Isaac Maroto González

Abstract

Corporate identity in television as a way of transmitting the values represented by a given channel is configured through different communicative elements that build this image. The constant evolution of the media system promoted by the Internet, digital environments and VOD platforms implies a transformation of the communicative strategy of television corporate identity. This research carries out an exploratory and descriptive analysis to determine whether the organisation of content on the television platforms of Atresmedia and RTVE, Atresplayer and RTVE Play respectively, disseminate the values with which the media corporations identify and wish to transmit to their audience. Using a methodology based on content analysis, the sections and subsections of the platforms have been mapped and their contents and categorisation have been qualitatively analysed in order to establish a relationship between these structures and the values with which each corporation represents itself. The results suggest that the organisation of content reflects the structural nature of each television station. The public television platform focuses on offering generalist and pluralistic content that addresses the social values that are part of its identity. On the other hand, Atremesdia’s platform reflects an interest in promoting its own content, seeking a promotional scope in the organisation of content, with hardly any relation to the values it represents.


 

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How to Cite
Rodríguez-Martelo, T., & Maroto González, I. (2022). The promotion of values through the content structure in RTVE Play and Atresplayer . AdComunica, (24), 155–176. https://doi.org/10.6035/adcomunica.6661
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Otras investigaciones
Author Biographies

Talia Rodríguez-Martelo, Universidade de Vigo

Talía Rodríguez Martelo [talia.rodriguez@uvigo.es] es docente en el grado de Publicidad y Relaciones Públicas de la Universidade de Vigo. Licenciada en Publicidad (2008) y Máster en Comunicación con Fines Sociales (2009) por la Universidad de Valladolid. Doctora en Comunicación Audiovisual por la Universidad Complutense de Madrid en 2019. Trabaja en las áreas de investigación de producción audiovisual, contenidos en televisión, plataformas digitales, análisis de campañas de publicidad y desinformación.

Isaac Maroto González, Universidad de Santiago de Compostela

Isaac Maroto González [Isaac.maroto.gonzalez@usc.es] es investigador predoctoral con contrato predoctoral de investigación, becado en la universidad de Minho con el programa IACOBUS. Forma parte del grupo de investigación Novos Medios (USC). Licenciado en Publicidad y Relaciones Públicas por la Universidad de Valladolid y Máster en Cine, televisión y medios interactivos por la Universidad Rey Juan Carlos. Sus principales líneas de investigación son los ecosistemas comunicativos en contexto interactivo y digital.

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