The challenges of new forms of advertising exploitation in digital press funding

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Lidia Maestro Espínola
José Vicente García Santamaría
José Fernandez-Beaumont

Abstract

Funding for the press, affected by the free digital distribution and reductions in selling hard copies, is modifying forms of exploitation of advertising resources. The changes introduced in the behaviors of Internet audience and finding a profitable business model also involve a radical change in the process of marketing and advertising management optimization, while technological applications allow significant improvements in audience segmentation.

The survival of the online editions of the daily reference necessarily pivots on a revenue model from advertising, thus reproducing the same conditions that on media preagenda have their print editions. Moreover, many of the Pure Spanish player, but already working with a few years or are newly breaking into this market all their expectations based billing in online advertising and in some specific cases , in a mixed model that combines advertising subscriptions .
The central hypothesis of the research is that the viability of revenue models from the press depend on improved advertising management systems, carried out by the agencies and the media.

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How to Cite
Maestro Espínola, L., García Santamaría, J. V., & Fernandez-Beaumont, J. (2014). The challenges of new forms of advertising exploitation in digital press funding. AdComunica, 171–189. https://doi.org/10.6035/2174-0992.2014.7.10
Issue
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Otras investigaciones
Author Biographies

Lidia Maestro Espínola, Universidad Rey Juan Carlos, Madrid

Lidia Maestro Espínola [lidia.maestro@urjc.es], licenciada en Publicidad y Relaciones Públicas por la Universidad Complutense de Madrid y Doctora por la Universidad Rey Juan Carlos. Máster en Cine, Televisión y Medios Interactivos por la Universidad Rey Juan Carlos de Madrid. Máster en Dirección y creación de empresas por la Escuela de Organización Industrial (EOI) de Madrid. En la actualidad es miembro del grupo de investigación Innova Press en el Instituto para la Innovación Periodística (2IP).

José Vicente García Santamaría, Universidad Carlos III, Madrid

José Vicente García Santamaría [Universidad Carlos III] Licenciado en Periodismo y C. Audiovisual por la Universidad Complutense y doctor por la Universidad Rey Juan Carlos. Profesor de periodismo de la Universidad Carlos III. Es director del grupo de investigación sobre nuevos modelos negocios de la prensa digital en el Instituto para la Innovación Periodística. Miembro del grupo Passet de investigación en la Universidad Carlos III y miembro también del (Programa Nacional I+D+I)  grupo de investigación sobre “Relaciones políticos y periodistas”, dirigido por el profesor Andreu Casero (UJI). Su campo de investigación se centra en la economía del audiovisual y de los medios de comunicación, donde ha publicado una veintena de artículos en publicaciones nacionales e internacionales.

José Fernandez-Beaumont, Universidad Carlos III, Madrid

José Fernández-Beaumont [jffernan@hum.uc3m.es] Profesor titular en el Departamento de Periodismo y Comunicación Audiovisual de la Universidad Carlos III de Madrid. Ha trabajado para El País, CMT y Fundación Telefónica. Sus líneas de investigación se centran en la configuración y gestión de los nuevos contenidos de la comunicación en la sociedad digital, las nuevas tecnologías y su regulación, las nuevas formas de periodismo y de negocios comunicativos en Internet, sistema de medios de comunicación escrita y audiovisual y gestión de la información. En la actualidad es miembro del grupo de investigación Innova Press en el Instituto para la Innovación Periodística (2IP) y del grupo Passet en la Universidad Carlos III.

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