The participation of the audience in the Spanish radio apps. Conventional practices in the era of portability.
Main Article Content
Abstract
Change of hertz radio broadcast into Internet has supposed a radical transformation to the sound media. With the mediamorphose, radio has lost some of its classic characteristics like fugacity and its audible essence, and the exclusively sound essence at the same time the time that radio has strength its relation with its audience trough new participation forms based in the interactiveness.
At the portability culture, online radio consolidates its presence in portable devices. Mobile radio goes further of a new distribution platform; it’s a new radiomorphose dimension that demands content optimized to these intelligent receptors.
Portable terminals multiplication and mobile broadband penetration had evolved into a new user: the connected user; whom presents several potentials to sound media. Present study aims to know tablet & smartphones applications offer at Spanish radio channels, and these APPs listeners-users participation possibilities.
Downloads
Article Details
1. Política propuesta para Revistas que ofrecen Acceso Abierto
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:
- Los autores conservan los derechos de autor y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que licenciado bajo la licencia CC BY-SA, que permite a otros compartir el trabajo con un reconocimiento de la autoría del trabajo y la publicación inicial en esta revista.
- Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.