The agenda-setting effect and the campign issues in 2008 general elections

Main Article Content

María Luisa Humanes
María de los Ángeles Moreno

Abstract

During election campaigns the agenda setting effect is of particular interest because the media are a privileged channel for the information about the candidates. We studied the transfer of importance on the campaign issues in the 2008 elections in Spain. We used a logistic regression with the post-election survey data from CIS to explain the agenda setting effect. The results confirm that the information consumption is not the only factor by giving salience to issues, but act together with other constraints related to the individual’s life experience.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Humanes, M. L., & Moreno, M. de los Ángeles. (2012). The agenda-setting effect and the campign issues in 2008 general elections. AdComunica, 191–207. https://doi.org/10.6035/2174-0992.2012.3.12
Issue
Section
Otras investigaciones
Author Biographies

María Luisa Humanes, Universidad Rey Juan Carlos

María Luisa Humanes [marialuisa.humanes@urjc.es] es doctora en Ciencias de la Información y profesora Titular de Universidad en el área de conocimiento de Comunicación Audiovisual y Publicidad en la Universidad Rey Juan Carlos (2002). Es autora de Algo más que periodistas y Teoría e investigación en comunicación social.

María de los Ángeles Moreno, Universidad Rey Juan Carlos

María de los Ángeles Moreno [mariaangeles.moreno@urjc.es] es doctora en Ciencias de la Información y profesora Titular de Universidad en la Universidad Rey Juan Carlos (2009). Es directora del título propio de Experto en Gestión y Evaluación de la Comunicación y del título propio de Experto en Planificación, Gestión y Comunicación de Eventos Empresariales. Forma parte del equipo de investigación del European Communication Monitor.